• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke polijst machine en polijst middelen.

JeffreyO

Detailing trainee
6 jul 2021
17
28
Vlaardingen
Beste allemaal!

Ik ben op zoek naar de juiste polijst machine voor mijn auto en mijn ervaring.

Laat ik met mijn polijst ervaring beginnen: Geen ervaring :joy:

Mijn auto: Seat Ibiza 2016 zwarte lak.

Ik heb op het forum al gelezen dat de lakken van de VAG groep hard zijn. Ook heb ik het een en ander gelezen over verschillende polijst machines.
Alleen nu ben ik twijfel of ik voor een kleine DAP EVO moet gaan of voor de grotere. ( met de insteek ook de scooter en de motor te kunnen polijsten)

Ook vraag ik me af wat voor polijst middelen jullie adviseren voor mijn lak. Er zitten geen grootte oneffenheden in alleen wel wat swirls.

Ik ben mijzelf er van bewust dat dit per persoon kan verschillen maar daar ben ik juist benieuwd naar.

Ik weet zeker dat er zoveel kennis en ervaring op dit forum is dat ik er zeker wat aan heb!

Bedankt alvast.
 
DAP EVO zou ik aanraden. Deze heeft een 8mm excentrische uitslag en is een uitstekende all-round polijstmachine. De DAP EVO PLUS is beter op de grotere vlakken maar je Ibiza is nu eenmaal geen vierkante doos, vandaar de DAP EVO voorkeur. Set met Monello of Menzerna producten is een beetje lood om oud ijzer qua resultaat en prijs/kwaliteitsverhouding is gelijkt. Gezien de Monello producten overzichtelijker zijn voor de beginner en je geen ervaring hebt zou ik die de voorkeur willen geven.

Als je echt alleen swirls hebt dan moet je uit de voeten kunnen met het pakket. Heb je ook wat diepere krasjes dan zou een Monello Ultra Thin 5.5" foamed woolpad een aanrader zijn om erbij te nemen voor deze lakdefecten.

Ik kan met niet voorstellen dat je echt alleen swirls hebt op een 5 jaar oude auto, dan heb je echt geluk of je hebt de auto vanaf dag één echt heel goed onderhouden. Vaak worden swirls aangezien voor lichte krasjes.

Vergeet ook niet, je gaat tijdens het polijsten heel dicht op de lak zitten en als je alle lichte lakdefecten verwijdert dan blijven logischerwijs de wat diepere vanzelf over en kan het zijn dat deze je nu pas op gaan vallen.
 
  • Leuk
Reactions: JeffreyO