• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke polijstpads gebruiken

Luukkkie

Detailing trainee
6 apr 2018
40
33
30
Beste mede verslaafde ;)

Ik heb een vraagje, ik zou graag de auto willen polijsten om zo wat lichte was krasjes weg te halen dit deed ik vroeger met de monello witte pad en monello finishing polish maar zou dit ook kunnen met een rode pad zonder cutting factor?

Alvast bedankt
 
Zou misschien kunnen als je een heeeele zacht lak hebt.

Mijn vraag is: waarom zou je een pad zonder cutting factor willen gebruiken als je wilt cutten?
 
Zou misschien kunnen als je een heeeele zacht lak hebt.

Mijn vraag is: waarom zou je een pad zonder cutting factor willen gebruiken als je wilt cutten?
Ik dacht als het lak besparender kan dan vraag ik het eens. Ik heb trouwens een zwarte Peugeot 207.
 
@Luukkkie ,met een medium polish haal je zo weinig weg (in microns) dat je de auto tig keren kan polijsten laat staan met een finishing polish. Uiteraard moet je testspotten maar ik zou aanschaffen (met het oog op Peugeot):
Medium cutting pad bv van buff&shine
Polishing pads bv van buff&shine
 
Je kan het allicht proberen. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Zelf zou ik mininaal een witte monello pad pakken, want zoals hierboven ook al aangegeven is verwijder je daar zo weinig lak mee dat dat echt geen risico oplevert.
 
Het is niet alleen de pad die voor de correctie zorgt.

En die pug lak wil wel eens heel zacht zijn.

Maar dat hele “lak eraf poetsen” moet je jezelf niet te druk over maken.

Om met een medium combi de lak eraf te polijsten ben je wel een week bezig hoor ;)
 
  • Leuk
Reactions: Luukkkie
@Luukkkie ,met een medium polish haal je zo weinig weg (in microns) dat je de auto tig keren kan polijsten laat staan met een finishing polish. Uiteraard moet je testspotten maar ik zou aanschaffen (met het oog op Peugeot):
Medium cutting pad bv van buff&shine
Polishing pads bv van buff&shine
Heeft het een reden dan je de buff&shine pads kiest boven die van Monello?
 
Monello kan ook hoor ,Buff&Shine heeft ook goede pads met een gat in het midden voor betere koeling van de pads.