• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke producten/ apparaten?

standierckx

Detailing rookie
22 okt 2024
4
15
dag allen,

1. vandaag heb ik de auto gewassen van mijn schoonbroertje, maar liep wel tegen het volgende aan. ik kreeg de velgen voor geen enkele manier schoon...
advies: wat gebruiken jullie voor de velgen? borstels en producten?

2. ook het stofzuigen ging niet zoals ik het wilde haha. ik heb gewoon een huis stofzuiger, maar weet niet of iets anders beter is.
advies: welke stofzuiger gebruiken jullie? upgraden of gewoon even wat langer door werken?

3. ik gebuikt aan faam als voorwas. ik merk wel dat dit enig verschil doet, met als ik niks gebruik van te voren.
advies: wat gebruiken jullie als voorwas?

4. ik ben aan het twijfelen om een tapijtreiniger te halen, om de maten en bekleding net wat schoner te krijgen.
advies: zeker een meerwaarden of niet? zo ja, welke gebruiken/ raden jullie aan?

5. over 2 weken wil ik een coating op mijn auto gaan zetten samen met een vriend. nu heb je verschillende soorten coatings, glas coating, ceramische coating enz...
advies: wat raden jullie aan? welk merk? duur dat de coating blijft zitten?

zo dit waren mijn vragen voor nu wel even haha

alvast bedankt voor alle helpende reacties :cool: :cool:
 
1:
Wat heb je tot nu toe gebruikt?
Een goede velgenreiniger zoals bijvoorbeeld Brake Buster Wheel Cleaner i.c.m. met een velgenborstel om de ergste vervuiling te verwijderen. Eventueel zwaarder geschut met een zure velgenreiniger zoals Poorboy's World Spray&Rinse.
Let wel dat dit best straf spul is.
Daarna kun je met een de-ironizer zoals Monello Non-Ferro, Gyeon Q2M Iron, Dodo Juice Ferrous Dueller aan de slag om vliegroest en ijzerdeeltjes te verwijderen. Dit werkt overigens ook prima op de lak zelf.

2:
In principe volstaat een huishoudstofzuiger in veel gevallen prima. Ik denk dat je eerder moet kijken of een opzetstuk beter is. Er zijn speciale opzetstukken verkrijgbaar voor (dieren)haren, stof enz.

3:
Ik gebruik zelf een citrus based prewash zoals de ValetPro citrus prewash. Opsprayen en laten inwerken. Ik zelf ga er naderhand een laag foam overheen leggen en dit enige tijd laten weken om vervolgens af te spuiten.

4:
Zelf heb ik een Bissell SpotClean ProHeat extractor om bekleding te reinigen. Dit gebruik ik in combinatie met bijvoorbeeld ValetPro Classic Carpet Cleaner.

5:
Een goede instap coatings zijn de Gyeon Cancoat of Gyeon One. Wil je een duurzamere bescherming, dan kun je eens kijken naar de Gyeon Pure, Mohs of Syncro. Nanolex heeft ook erg goede coatings.
Hou er wel rekening mee dat je een coating niet "even" kan aan kan aanbrengen. Er dient vooraf een grondige voorbereiding gedaan te worden zoals kleien, een aantal stappen polijsten, goed ontvetten enz.
Ga je de coating buiten aanbrengen of heb je een (verwarmde) overdekte ruimte tot je beschikking? De Gyeon coatings kunnen onder ideale omstandigheden ook buiten aangebracht worden maar in dit gedeelte van het jaar is dat wel een afrader, een hoge luchtvochtigheid, kou enz. is niet echt bevorderlijk voor de coating.
 
Laatst bewerkt:
Wat @nicknameless zegt, weinig meer aan toe te voegen. ;) Punt 2 en punt 4, ik gebruik apparaten van Numatic. Hetty en George.Daar zitten ook genoeg accessoires bij.
Punt 5 idd Cancoat, zeker als je geen ervaring hebt een ideale. Alleen in de herfst buiten, tsja....
 
dankjewel voor beide reacties!! hier kan wel meer vooruit :) het zal ook gewoon even proberen zijn met wat ik fijn vind.

coating gaat wel ukken,. ik heb een grote overdekte garage waar 2 auto's is in kunnen, dus dat is perfect om in te werken. ;) we gaan de auto goed voorbereiden en ik wil er de tijd voor nemen. Liever 2 dagen over doen dat het goed als is, als dat ik 1 dag bezig ben en het af raffel haha

thanks Manne!