• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke producten BMW single stage lak

Sonador

Detailing rookie
30 jan 2009
66
7
Hallo Carcleaners!

Ik zit even met een vraagje:

Heb een bmw 524TD aangeschaft, deze is van 1983.
Hij heeft een single stage lak (dus geen blanke lak), de kleur is henna rood!

Nu zoek ik eigenlijk de juiste producten om hem goed te polijsten.
Wat ik begrepen had. is dat van sommige producten krakkelee kunnen veroorzaken.
Mijn vraag is dus, welke producten ik er veilig op kan gebruiken?
En heeft er iemand ervaring mee, wat echt goed werkt?

Zowel compouds (om te polijsten/cutten) als zowel producten om hem te voeden en te beschermen.

Ik polijst met een rotary.
 
In principe is er geen verschil in het werken met een single stage lak of een lak met een blanke laklaag, het blijven dus dezelfde producten die je voor beide kunt gebruiken. Blanke lak is, zoals de naam al aangeeft, ook gewoon lak.... alleen doorzichtig
 
Ja dat snap ik, alleen ik heb begrepen dat in sommige middelen syntetische stoffen zitten die de single stage lak krakkelee (soort scheurtjes) maken.
 
Ben maar aan de gang gegaan met: Een rotary, een medium pad met poorboys ssr2,5 (2x), nabewerkt met m80 (1x)

Dat werkt aardig goed, de henna rode kleur leeft er weer van op!
Zal later nog wel een verslagje schrijven, heb alleen nog maar een paar delen van de auto gedaan, want dit is echt een mega poetsproject incl wetsanden etc.

:-b
 
Hier een klein verslagje van het polijsten

Ik moet de complete auto nog doen, maar heb dus wat producten uitgeprobeerd op de motorkap en de kofferklep.
Hier wat foto's van de kofferklep:

Hier de kofferklep na het wassen en kleien:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De helft van de klep is gepolijst, met een mild polijstmiddel en een rotary poetsmachine:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hier is de gehele klep gepolijst, uiteindelijk heb ik 3 middelen gebruikt van grof naar fijn.
Het is nog niet perfect, maar het begin is er! En ik heb nu een aardig idee wat werkt voor de rest van de auto:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

:party: