• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke producten heb ik nodig.

stephandel

Detailing rookie
14 jun 2013
22
0
Beste,

Ik heb me aardig wat ingelezen in de fora, en nu heb ik een specifieke vraag.
Ik wil de auto van mijzelf en ouders gaan bijhouden door deze regelmatig te wassen.

Nu vraag ik mezelf af wat zou je als beginner moeten kopen voor producten.
Ik bestel sowieso IRON X, omdat de velgen van de auto's echt heel vies zijn.
Is er een soort starterskit te koop waarmee ik eens kan beginnen?
Ik wil in het begin nog niet teveel geld eraan uitgeven, maar heb echt geen idee wat je als beginner moet kopen.

Is er misschien een kant en klare set available hier?

Ik hoop op een spoedige reactie, en alvast bedankt.

wat is niet teveel uitgeven? Dat verschilt per persoon.

je moet sowieso een goede shampoo hebben. Dj born to be mild/ nxt van mequiars of auto bathe van wolfgang. Daarnaast een goede droogdoek, bijv de senza aqua van monello. Ook zou ik een goede wax nemen. Collintite/dodo juice etc etc. En enkele goede doeken om waxen ed mee af te nemen. Vergeet niet dat als je 100 euro uitgeeft je er erg lang mee kan doen. ik kocht 2 jaar geleden mijn eerste fles mequiars nxt shampoo, en omdat ie zo zuinig is is er nu misschien 25% uit.

Mocht het je bevallen kan je altijd naar verloop van tijd gaan kijken voor je eigen polijstsetje, maar ik zou eerst op zoek gaan naar het bovenstaande.

Als beginner is dit een mooi setje: Dodo Juice - Basics of Bling Wasset
Als velgenreiniger kun je de Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner nemen.
En de wax Natty's Paste Wax of de blauwe variant voor donkere kleuren.
Plus wat doeken Monello Peluche Verde Trio

Iron-X is geen velgenreiniger!

Als dit allemaal bevalt kun je verder uitbreiden, zie volledig stappenplan: https://forum.Carclean.com/cc_postst5923/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig--met-video-s

Samz;335705 zei:
Iron-X is geen velgenreiniger!

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Iron-X kan degelijk wel velgen schoon krijgen.
.

ik gebruik zelf chemical guys diablo wheel gel. omdat ik iron-x vindt stinken en chemical guys diablo ruikt ongelooflijk lekker naar bubble gum?.

Met Samz ben ik het eens. Iron-X krijgt ongetwijfeld de velgen schoon, maar dat is niet waar het product voor bedoeld is.

jeffrey.g;338348 zei:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Iron-X kan degelijk wel velgen schoon krijgen.
Dat is niet wat hij bedoelt.
Het is een ijzeroxide oplosser. Die zet ijzer om in een vloeistof.
Nu wordt het vaak gebruikt op velgen want: veel ijzeroxide door je remschijven maar dat wil niet zeggen dat je lakwerk er niet mee kan.
Je zal je nog verbazen hoeveel ijzerpuntjes op je lak zitten.

Een velgenreiniger is echt een ander product. IronX is specifiek bedoelt voor een type vervuiling: ijzeroxide.

tijdens2.webp

Iron-X op witte lak (dak) aan het werk, ijzerdeeltjes worden rood.

Voordat je gaat kleien lekker insprayen met Iron-x, dat gaat je heel wat werk schelen met het kleien. Tar-X is weer handig voor de teerresten, scheelt je gewoon allemaal werk met kleien :)