• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke quick detailer en wat kan je er mee + klei

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Ik ben een beetje aan het orienteren omdat een aantal producten een beetje op raken.

Ik heb nu dit pakket: Quik Clay Detailing System

Daar heb ik nu met tevredenheid mee gewerkt.

Ik hoor lees ook goede verhalen over de quick detailer van PB.
Deze is wel flink duurder...

Wat is nu de betere keuze?
Als je niet voor megs kiest dan zal je ook los klei moeten kopen, waar kan je dan beetje naar kijken?
Het moet natuurlijk allemaal qua prijs een beetje in verhouding met elkaar staan ;)

Hoe en wanneer kan je verder een detailer precies gebruiken?
Versterkt dit ook je waxlaag?
Geven ze de bekende witte uitslag op je trims? ;)
 
Kleisoorten zijn er in overvloed. In het begin heb ik veel gewerkt met de Poorboys klei, welke mij goed is bevallen. Geregeld heb ik ook gewerk met de zachte Bilt Hamber klei. Ook goed, maar het blijft een beetje aan je haden plakken, dus eerst even de handen nat maken. Iedereen heeft zo wel z'n voorkeuren. Uiteraard hang de soort klei ook af van de mate van vervuiling op de lak.

Poorboys heeft eigenlijk 2 quick detailers: de Spray&Wipe (zonder wax) en de QD+ (met een beetje carnauba). Beide werken uitstekend. Vergeet niet, dat je de S&W kan verdunnen met water om te kleien en tevens kan gebruiken voor de ramen (scheelt weer een glass cleaner!) en bijvoorbeeld om snel even het interieur mee af te nemen. Een zeer veelzijdig product en doordat je het kan verdunnen nog redelijk goedkoop in gebruik ook. Ik heb nog niet gezien dat de S&W sporen achter liet op trims.
 
De detailer (ik neem aan dat je Spray & Wipe bedoeld) is zeker niet duurder dan de quik detailer van Meguiars. Bovendien is de Spray & Wipe in verschillende verpakkingen verkrijgbaar, verdunbaar (1:1 met water voor het kleien) en veel universeler in gebruik dan quik detailer van Meguiars. En het geeft geen problemen met trims.

QD+ is een detailer met wat extra carnauba-wax en deze kun je gebruiken om je wax-laag een beetje te "boosten", maar kun je niet gebruiken bij het kleien. Ook dit werkt erg fijn (en ruikt erg lekker, maar dat ter zijde) en zorgt ook voor wat extra glans. Bij mij geeft het geen problemen op trims, maar bij producten met wax is het altijd even oppassen.

Het meest voordelige product (voor kleien) is Born slippy van Dodo Juice. Dit kun je zowel in "ready to use" verpakking, als in een geconcentreerde versie krijgen. Deze laatste kun je 1:10 verdunnen en dan heb je dus 2,5 liter clay vloeistof voor 7,98 EUR (of 5 liter voor 17,99 EUR). Je kunt born slippy (in tegenstelling tot Spray en Wipe) dan echter wel weer niet gebruiken om bijvoorbeeld de laatste opgedroogde druppels na het wassen te verwijderen of om je ramen af te nemen.

Ik heb alle bovenstaande producten gebruikt in combinatie met Meguiars klei en Poorboys klei, en dat heeft nog nooit problemen gegeven.
 
Bedankt voor de reacties weer!

Ik had naar de QD+ gekeken, deze is wel duurder dan megs. Maar niet geschikt dus :)

De PB Spray & Wipe kan dan wel eens een goede optie gaan worden.
 
Ik heb nu per ongeluk QD+ besteld :sob:

Nu heb ik dus niets voor de klei...

Ik denk dat nu de enige optie is op een nieuw flesje van megs te halen hier vlakbij, met verzendkosten is het anders niet te doen.
 
vraag een forum lid of je niet een beetje kan lenen??

het is dat je niet hier in de buurt woont:-"