• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke quick detailer ?

Ecurie

Detailing rookie
13 jun 2022
8
15
De lak van mijn BMW heeft een keramische coating van GTechnic.
Na de wasbeurt ga ik er nog eens met een quick detailer overheen om mogelijke watervekken te vermijden.

In het verleden gebruikte ik Meguiars, maar kreeg onlangs bij een bestelling, van CarClean een staaltje van Nanolex , wat ik net wat beter vond werken.

Zijn er nog andere quick detailers die jullie voorkeur wegdragen ?
 
Ik heb er best wat in de afgelopen tijd geprobeerd en gebruik ook nog steeds Cure maar die van Nanolex gaat net even wat langer mee als je de auto regelmatig wast.
 
  • Leuk
Reactions: Ecurie
Cure is zeker goed en geeft iets meer bescherming dan Gyeon Ceramic detailer maar laatst genoemde is makkelijker te verwerken vind ik. Cure kan wat “streperig” zijn en gebruik ikzelf meer in de herfst/winter dan heb je daar minder “last” van.
 
Ik sluit mij volledig aan bij de aanbevelingen van @nicknameless

Gyeon Cure is in mijn beleving om de levensduur te boosten.
Gyeon Ceramic Detailer standaard na het wassen, must have wat mij betreft.
Sonax BSD om net ff dat vlekje weg te poetsen, goede prijs/kwaliteit.
Collinite Mister Collins No.520, gebruik vaak in de sponningen etc. Ook prima
 
  • Leuk
Reactions: Ecurie en Zrobb
Ik wissel ook steeds af tussen Gyeon Cure en Gyeon Ceramic Detailer. Ik merk dat ik de laatste tijd vaker Ceramic Detailer pak omdat het net wat lekkerder werkt. Streept verder niet en laat een heerlijk gladde oppervlak achter. Ik gebruik hem tegenwoordig af en toe in de douche voor de tegels. Daar net zo fijn als op autolak.
 
  • Leuk
Reactions: Ecurie en RoyR