• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

'Detailing light' vs glascoating aan laten brengen

Wat @GeBas zegt. Als ze net gespoten zijn zou het polijsten niet zo veel werk moeten zijn. De hele polijststap voor coaten is om de lak strak te maken zodat je lakimperfecties zoals swirls niet door de coating heen gaat zien. En zodat je eventuele oude resten van waxen, sealants en coatings verwijderd voor een betere hechting. Het is de meest betrouwbare manier om een goede hechting te krijgen.
 
Dat de velgen snel weer onder de remstof zitten is niet enkel bij de Giulietta, ligt toch vooral aan hoe veel en hoe hard je remt, wel zijn er remblokken die minder stof achterlaten. Maar dat beïnvloed ook de remkracht heb ik gemerkt. Zelf hier ook een Giulietta maar door goed te anticiperen worden ze minder vies. Ik heb de donkere Giulia velgen eronder en die in de Fusso Coat gezet (wax) en wassen is een stuk sneller geworden. Beetje shampoo is nu genoeg en 1x in de 3 maand een rondje ijzerverwijderaar. Dan nog weinig verkleuring na de shampoo.
Een coating maakt het wassen vooral sneller en makkelijker maar hij wordt net zo snel vies. Het vuil hecht alleen minder goed waardoor het langer lijkt te duren voor hij vies aanvoelt
 
Ik heb (o.a.) het Gyeon Q² setje besteld met sealant. Eens kijken wat dat doet.

Een Alfa hebben en anders gaan remmen om je velgen schoner te houden, hum, dat is wel wat extreem :grinning:
 
Haha de velgen van m’n alfa staan in de Fusso Coat, dat is ook een wax op papier maar vind dat toch echt meer een sealant.