• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke ruitenwisservloeistof is veilig voor Soft99 Ultra Glaco?

Glaco

Detailing rookie
5 jan 2025
1
2
Ik gebruik Soft99 Ultra Glaco op mijn autoruiten en ben op zoek naar een ruitenwisservloeistof die veilig is voor deze coating. Heeft iemand advies?

Ik had er niet bij stilgestaan en had een vloeistof (onbekend merk) in de tank zitten die via de dealer is bijgevuld. Nu lijkt het erop dat de coating is aangetast. Mijn ruitenwisser klappert en laat een lichte waas achter, iets wat voorheen (zonder sproeien) niet gebeurde.

Bij mijn zoektocht kwam ik tegen dat bepaalde ingrediënten mogelijk schadelijk zijn voor de coating, maar ik weet niet zeker wat ik moet vermijden. Daarnaast zoek ik een vloeistof die geschikt is voor winterse temperaturen tot -20°C.

Heeft iemand ervaring met een vloeistof die goed werkt in combinatie met Soft99 Ultra Glaco?

Zou de w5 concentrated screenwash van de lidl wat zijn, op de verpakking staat niet veel anders dan Ethaan-1,2-diol (Ethyleenglycol). Volgens diverse zoektochten wordt gezegd dat Ethyleenglycol is niet zo agressief

Alvast bedankt voor het meedenken!

Recent in de bergen geweest waar de nacht -18 had aangetikt. De Autoglym was 1:3 verdund (250 mL op 750 mL water). Ruitenwissers deden het nog wel maar idd. een tikkie minder goed. Als de motor warm is, is dat overigens ook weer over. Verder goed spul en in 5L ook nog best OK prijs.
Ook recent de Auto Finesse aangeschaft. Deze heb ik nog niet gebruikt maar ben benieuwd. In de vorm waarin hij werd aangeboden was het een aantrekkelijke prijs. Nu eerst de ruitenwisserreservoirs weer leegspuiten voordat ik de Auto Finesse kan testen :)