• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke shampoo voor het polijsten gebruiken?

Joël

Detailing trainee
29 mei 2022
8
25
Beste forumleden,

Ik wil gaan polijsten, maar voordat ik dit ga doen, moet de auto goed schoon zijn. Ik heb thuis een wax shampoo staan, maar dit is volgens mij niet ideaal voor een polijstbeurt. Welke shampoo moet ik kopen?

De volgende heb ik gevonden op de website van CarClean die volgens mij geschikt zijn:
https://www.carclean.com/nl/pearl-auto-shampoo-concentrate.html#customer-reviews

Welke moet ik kiezen? Wat is jullie ervaring?

Joël
 
Oke, bedankt voor je antwoord. Ik ga inderdaad na het wassen nog kleien en zorgen dat de auto grondig schoon is.
 
Iedere shampoo is de goede shampoo denk ik. Als hij maar reinigt, dan is het goed. Dat kleine beetje wax is inderdaad al snel weg, waarschijnlijk al na het kleien.
Goed voorwassen is super belangrijk. Eerst het grove vuil er af met de hogedrukreiniger, dan inspuiten met een reinigingsmiddel zoals een verdunde APC. Schuimen is niet noodzakelijk maar wel een pré. Daarna chemisch reinigen met een teer verwijderend middel en een ijzer verwijderend middel. Vervolgens kleien indien noodzakelijk en de handwas als laatste stap. Dan heb je een mooi canvas om met polijsten te beginnen.