• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke shampoo

Surreallistic

Detailing addict
5 sep 2009
178
65
3 weken geleden heb ik mij Giulietta laten detailen. Full exterior detail met carnuba wax. Helaas kan ik dat zelf niet meer na herniaoperatie.

Vorig weekend heb ik de dame in kwestie zelf met 2 emmermethode gewassen en een extra (vloeibaar) waxlaagje erop gezet. Maar ik heb eigenlijk alleen nog maar shampoo van de Halfords staan. Tast die nou de waxlaag veel erger aan, of loopt dat wel los?
 

Bijlagen

  • 8DBE2EC6-F29A-489E-99BF-0E29844FDD48.jpeg
    8DBE2EC6-F29A-489E-99BF-0E29844FDD48.jpeg
    170,8 KB · Weergaven: 241
  • 55AA2B48-A8CF-4916-B851-05EFF17249F5.jpeg
    55AA2B48-A8CF-4916-B851-05EFF17249F5.jpeg
    361,8 KB · Weergaven: 155
Hey hallo :D

Of de Halfords-shampoo de wax aantast is afhankelijk van wat voor een shampoo het is. ;) Als ik even zoek kan ik maar één shampoo van Halfords zelf vinden;

4547a.jpg


''Deze autoshampoo met waxtoevoeging is extra geconcentreerd en reinigt; beschermt en geeft glans in één behandeling'' €5,00

Tja... Misschien reinigt de shampoo erg goed en tast daardoor de bestaande waxlaag, maar het bevat zelf ook weer iets van wax. (En misschien iets glaze-achtigs)
Misschien reinigt het maar bar weinig en kan de toegevoegde wax prima over je bestaande wax.

Ik heb geen idee. :p In mijn ervaring is dit goedkope spul allemaal niet zo denderend.


Wel zou ik je kunnen adviseren om een product te kiezen uit Carclean's assortiment wat zichzelf bewezen heeft. Zo kan je een wax-velige, pH-neutrale shampoo kiezen om gewoon goed te kunnen wassen. Niet alleen tast het je wax minimaal aan, maar ook zal het sowieso goed glijden en voorkom je nieuwe defecten. (I.c.m. de juiste producten en methodes)

De detail zal je voldoende centen gekocht hebben, dus het behouden van dit werk is dan ook wel zo slim. ;)
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Ik zou een fles Dodo juice born to be mild of Mothers shampoo koperen dat halfords spul bewaren voor je velgen of zo(tenzij die in de Gyeon Rim staan).
 
  • Leuk
Reactions: Iglo
Zijn natuurlijk veel goede producten, maar persoonlijk kan ik de Dodo Juice Born to Be Mild aanrader (reinigt prima, wax blijft netjes en een heerlijke geur).

Ik zou persoonlijk ook de gok niet nemen als je voor een aanzienlijk bedrag de auto hebt laten detailen. Als je het zelf kan/doet kan je natuurlijk best eens kijken wat het doet en anders de auto gewoon weer voorzien van een nieuw laagje wax. Maar als dat niet gaat zou ik vooral proberen dit resultaat zo lang mogelijk goed te houden.

Trouwens goede tip om de Halfords spullen voor de velgen te gebruiken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt. Tis idd de shampoo die staat afgebeeld hierboven.
En qua wax? Is het nog altijd zo dat vloeibare wax minder beschermd dan vaste wax? Welke adviseren jullie? Ik heb nu deze. Kreeg ik als onderhoud mee na de full detail. Incl wassen, kleine, polijsten, waxen en sealen was ik 175,- kwijt. Was speciale aanbieding van een bedrijf via de alfaclub ;)
 

Bijlagen

  • 063FBE9F-5547-4233-B625-E4DB1CF904B9.jpeg
    063FBE9F-5547-4233-B625-E4DB1CF904B9.jpeg
    163 KB · Weergaven: 232
Helaas kan ik dat zelf niet meer na herniaoperatie.

Is het zo ernstig dan? Ik ben 2x geopereerd aan dezelfde hernia en detail gewoon weer vrolijk. Gewoon je rust nemen.


On-topic,
in principe tast elke shampoo min of meer je bescherming aan want shampoo namelijk de vervelende eigenschap schoon te maken...
Belangrijk is om niet te overdoseren.