• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Tire Gel?

Rafihno

Detailing rookie
18 jun 2012
170
0
Hoi,

Ik heb voorheen Meguiar's Endurance Tire Gel gehad
die beviel mij goed, maar deze was zo vies dat je hele handen
zwart waren. Welke Tire Gel vinden jullie het beste? :-)^

Rafihno zei:
Welke Tire Gel vinden jullie het beste? :-)^

Aangezien ik niet het type ben die van glimmende banden hou, vindt ik de C.Pro PERL en de Wolfgang Black Diamond erg fijne producten met een lange standtijd.

Ik gebruik de PERL puur op de banden, breng het redelijk dik aan, laat het intrekken en wrijf het na met een katoenen doek en/of washandje.

Voordeel van de PERL is dat deze voor meerdere materialen gebruikt kan worden: Plastic Engine Rubbers Leather en dat het product verdunt kan worden, hoe meer verdund, hoe minder glimmend het resultaat is. En daarbij is het in verhouding erg goedkoop. We love cheap :-d

PERL aangebracht.

Voor:
4abe2166.webp

50/50
5b42b52e.webp

Na:
f0040c34.webp

Overall plaatje
bf2b831e.webp

De eerste paar dagen glimt het nog een beetje, maar daarna een mooie mat satijnen zwarte band

De Poorboys Bold N Brigth ( zowel de normale als de gelvorm ) vindt ikzelf ook een zeer net resultaat geven.

Maar de Black Diamod tyre gel van Wolfgang vindt ik nog steeds het mooiste product.

En vondt zelf de Perl op banden niet lekker werken.

Het aanbrengen doe ik met de zachte kant van een schuurpsponsje. Na 2-3 keer dan gooi ik het sponsje weg en pak een nieuwe.
Zwarte vingers krijg je niet van PBW Bold 'n Bright en ook niet van CarPro Perl. WG Black Diamond ken ik niet, maar ik ga er vanuit dat je geen zwarte vingers ervan krijgt.
Gebruik anders nitril handschoenen.

De wolfgang is niet zwart maar wel vettig met aanbrengen, ik gebruik ook de nitril handschoenen met opbrengen.

De PERL en PB Bold 'n Bright dressing en gel zijn beide op waterbasis, dus niet vettig :-"

Nadeel kan zijn dat de levensduur korter wordt als het voortdurend met water in aanraking komt.
Maar ik heb het nog niet meegemaakt dat na een flinke regenbui of langdurig blootstellen aan water, dat er ineens 4 plasjes PERL naast de banden liggen...

ik gebruik de autoglym banden spray.
nog een beetje meg tyre gel opmaken en dan stap ik volledig over op de autoglym spray

Ik heb Perl, Bold'nBright, Meg's Endurance Tiregel en Wolfgang Black Diamond tiregel.

Beide waterbased gels (de eerste 2) vind ik niet duurzaam genoeg. De laatste 2 doen dat al beter waarbij ik de matte afwerking van de Wolfgang beter kan waarderen dan de high gloss van Meg's.

Maar het belangrijkste is eigenlijk wel het goed ontvetten van de banden met bijvoorbeeld Super Degreaser.

Ik gebruik ook Zymol tyre. Werkt perfect! Ik breng het aan met een Professional Exterior Induro-BRUSH #4 (geen vieze handen / vingertjes)

31RxdGiyg9L._SS400_.webp

Ik vind hem tot op heden erg duurzaam, maar dan ik moet ik zeggen dat ik hem slechts 3 keer heb gebruikt. Zolang je er niet mee gaat schrobben en alleen lichtjes aanbrengt denk ik dat hij heel lang mee zal gaan.
Ik neem geen moeite om hem schoon te maken omdat de gel toch al vettig is. Misschien dat ik na de volgende "beurt" hem even ga afspoelen.

Ik spray de gel op de pad, en niet op de band overigens, maar dat zullen de meesten hier doen denk ik.

Ik wil best een link plaatsen naar waar je hem zou kunnen kopen (ikzelf heb er 2 overgenomen van een andere detailler), maar volgens mij mag dat niet volgens de forum voorwaarden.

Ik ben zelf wel happy met de Reflections Advanced Tire Care van Mothers.
Als je specifiek op zoek bent naar een gel, dan is de Wolfgang Black Diamond Tire Gel erg goed.