• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke van de 2? KLei uit Meguiars Quik Clay System of Dodo Juice Gentle Grey?

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo, voor welke klei zouden jullie gaan?

Die uit het Meguiars Quik Clay detailing System (50gr) of Dodo Juice Gentle Grey paint putty - 200gr??

Die van meg heb ik nog liggen verpakt.. Deze eerst gebruiken tot ie op is?

Dat sowieso, als die bevalt kan je een stuk bijkopen maar ik zou gaan voor de Bilt Hamber klei als je nog is klei bij koopt.

Voor mij blijft het hetzelfde.. De bilthamber moet ik bestellen bij CC. De dodo kan ik hier in de geburen halen en heb ik geen verzending aan dan.. :)

Heb vanmiddag een stuk van de achterbumber gekleid met Meguiar's Quik Clay detailing System (50gr). Dit is een liggend stukje van de bumper waar veel vuil op blijft liggen.
Op de DAP 500 workshop ben ik met PB klei bezig geweest. Ik heb het idee dat de PB wat agressiever is. Met de Meg klei moest ik wat harder en meer vrijven met de klei om de vervuiling weg te krijgen. Hieronder het resultaat.

P1040754.webp

P1040755.webp

Klopt, de PB's/Gentle Grey/Carclean clay/Wolfgang Clay is iets sterker dan de Megs versie. Ik vind die echt te slap vaak.

interessant dit, heb nu de dodo supernatural klei maar die is zo zacht als boter, en ben nog op zoek naar iets wat ietsje sterker is dan de megs klei, maar niet al teveel of het leifst geen marring achterlaat.