• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke velgenborstel voor deze 300C velg?

De duurzaamheid is voor grootste deel afhankelijk van de manier van gebruiken...:-" Niet als een wilde met de borstel gaan "raggen", maar gewoon rustig de borstel het werk laten doen en rustig hen en weer bewegen. Dan blijft ie ook recht en krijg je geen metaalmoeheid waardoor hij breekt.

Ook de borstel met de punt naar beneden laten drogen, andersom met het handvat beneden zorgt ervoor dat het water via de steel naar het hout toe loopt en op den duur vreet het daar in zeker als er nog wat restanten velgenreiniger bij zitten.
Tenzij de borstel al gebroken is bij binnenkomst is het eigenlijk altijd een gebruikersfout.

Off topic: ik heb mijn EZ borstel al jaren en is nog als nieuw. Gebruik hem 2 keer per week op twee wagens. Geen roest of wat dan ook, ik laat de borstel het werk doen. En gebuik geen velgenreinigers voor mijn eigen velgen. Bij een detail van een wagen die niet van mij is gebruik ik wel velgenreinigers, maar zorg altijd voor dat ik de borstel goed uitspoel met water.

ha kijk daar zijn de modjes !

Bedankt voor de goed bedoelde tips maar dan nog is een EZ brush niet een borstel die degelijk genoemd kan worden. Bovenstaande doe ik altijd want ik gebruik ze alleen om de velg bedden schoon te maken en die staan goed in de wax dus er is geen kracht nodig om dat schoon te krijgen.

Tevens hing ( ? verleden tijd van hangen) hier aan een haakje te drogen na gebruik... ik heb nu een cheap ass borstel met helaas wel iets hardere haren maar die gaat langer mee.

Net zoals de Megs borstel, die gaat niet lang mee en spattert ook nog eens als een gek

ha kijk daar zijn de modjes!

Opmerking die kant noch wal raakt.... :no Blijkbaar vindt je ons dus partijdig omdat wij Mod zijn. Mijn opmerking over de borstel zijn op persoonlijke titel en uit eigen ervaring, en ik kan garanderen dat de opmerkingen van Dibbuz dat ook zijn.

;) Je voelt je wel aangesproken merk ik. Ik moest even grinneken omdat ik zag dat beide reageren op een kritische noot. Is me al vaker opgevallen. Zonder daar nu een mening over te hebben.

En natuurlijk zijn jullie "partijdig", jullie behartigen de belangen van Carclean. (om wat voor reden dan ook) En dat neem ik jullie ook helemaal niet kwalijk.

Volgens mij is het juist een deel van de kracht van Carclean juist niet partijdig te zijn en hierdoor eerlijk en goed advies te geven.

ik gebruik alweer een tijdje de ez minibrush, en ik moet zeggen dat die mij buitengewoon goed bevalt, aangezien ik maar 16'' velgjes heb kom ik met een grote borstel vooral bij de remklauw er niet tussen, ik heb wel altijd de sproeier bij de hand en hij wordt altijd goed uitgespoelt na ieder wiel, en op het eind ook goed uitgeschud en met de punt naar beneden in een emmer gezet.

Mark

Wat adviseren de kenners voor mijn Speedline Turini Corse velgen?

Foto-6SXHBTD4.webp

Ik zou de EZ brush lekker laten liggen en voor de Wheel Woolies gaan die vind ik persoonlijk 10x beter dan de EZ brush.

Soepergrover zei:
Ligt eraan waar je ze voor gebruikt.

Velgen w^^w

Bij ons thuis staan er 3 auto's voor de deur met velgen van 15 tot 19 inch van 5 spaaks tot 20 spaaks en heb eerst altijd de EZ brushes gebruikt. Maar sinds ik de Wheel Woolies (alle 3) heb liggen de EZ's te verstoffen en heb ik ze misschien maar 1x gebruikt in een periode van ruim een halfjaar. Moet er wel bij zeggen dat ik de Wheel Brush van Mothers er ook bij gebruik.