• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke verhouding shampoo in een "spuitlans" van een mobiele drukreiniger?

benpoepen

Detailing addict
8 jan 2014
28
50
Ik heb een aqua2go mobiele drukreiniger Ooit gekocht om mijn fiets mee schoon te maken en af en toe vogelpoep van de auto weg te spoelen zonder shampoo. (een hogedrukreiniger heb ik geprobeerd. Maar 40 meter slang en stroom naar beneden leiden door het raam is niet echt handig. Een mobiele reiniger is zwaar maar neem je toch makkelijker mee)

Nu heb ik een pistool met shampoohouder gekocht hiervoor en wil in eerste instantie ik deze gebruiken om de auto voor te wassen en na te spoelen alvorens ik met 2 emmers ga wassen. (later wil ik ook eens proberen of ik met dit apparaat kan foamen)

Maar hoeveel shampoo moet er nu in het flesje gaan en in welke verhouding voor dit doel? Ik weet de mengverhouding met het water uit de slang zelf natuurlijk niet.

Je zal op een of andere manier te weten moeten komen hoeveel water hij verbruikt En dan ook meten in hoeveel tijd de shampoo op raakt Dan kan je gaan rekenen En normale HD verbruikt voor het foamen schat ik een 10 liter Daar gaat een liter shampoo mee op van 1:10 Dus de eindverhouding is dan 1% (afgerond)

Hmm... eens kijken. 17 liter per 12 minuten. 1,4 liter per minuut.
Hoeveel shampoo er vervolgens verbruikt wordt... dat moet dan even gemeten worden.