• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke voorwas te kiezen, Magico SSF Autofoam snow foam combo

Johnny Bravo

Detailing addict
18 jun 2011
170
62
Beste Collegae,

Daar ik geniet van mijn Gloria FM10 heb ik besloten ook maar eens wat foam te kopen (nu doe ik dat met SS&S).

De nieuwe magico van Monello zal worden aangeraden door carclean (zie het wij van WC-eend adviseren WC-eend topic). Echter de review van Frans ziet er niet erg veel belovend uit, als ik van de review uitga dan kan ik beter de Magifoam kiezen welke niet meer leverbaar is? Heeft een van jullie de Magico al getest? De Magico is er een die hoog in mn lijstje staat, maar hoor graag van de eindgebruiker een objectief oordeel!

SuperSnowFoam schijnt voor de prijs zeker een goede te zijn, minder agressief dan de Magifoam maar doet nog steeds zijn ding.

Autofoam , volgens de test van Tinus was de Autofoam beter dan de SSF, maar velen waren het hier niet mee eens, bovendien had je veel meer autofoam nodig dan SSF


Of zal ik dan maar gewoon Bug squash gebruiken als foam, heeft een van jullie hier ervaring mee?


Ik denk dat ik uiteindelijk de SSF voor 'dagelijks'gebruik zal nemen en zal foamen met bug squash als de auto erg vies is?


Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Dries
 
Ik kan je niks vertellen over mijn ervaring maar kan je wel zeggen dat het oordeel van Frans zeker objectief is!
 
Naar mijn weten is de huidige Magico anders dan die van de test en blijft de langer ''hangen'' aan je lak en reinigt deze ook beter.

Als ik jouw was zou ik dus lekker voor de Magico gaan:)
 
Jammer dat "wij" gelijk weer als WC Eend weggezet worden. Volgens mij gaat het ook om de onderbouwing en ik dacht dat het bij Carclean.com wel goed zat daarmee. Kennelijk niet?
Volgens mij is de review wel aardig positief van Frans?
Frans;342643 zei:
Ik vond deze versie van de Magico al behoorlijk goed.
De vorige had al een goede reinigende werking.
Om dat nog meer te benutten en het geheel te optimaliseren, zou voor het mooie de schuimlaag wat egaler moeten zijn en langer moeten blijven hangen.
En dat is nu precies waar deze versie aan voldoet.

Gezien de hardnekkige vervuiling had ik eigenlijk wat sterkere mengverhoudingen moeten gebruiken.
Omdat echter de vorige Monello versies wat minder geconcentreerd waren en zodoende relatief gezien richting een 1:10 verhouding zaten, heb ik ervoor gekozen hier ook een 1:10 mengverhouding te gebruiken.
Op die manier zijn dan de Monello testversies onderling wat makkelijker te vergelijken en beoordelen.

Ben sowieso benieuwd naar de definitieve versie van de Magico en test deze ook graag uit. :)^

Frans;343355 zei:
Dank jullie wel. :)^

Ik heb inmiddels van Tim ook een sample van de definitieve Magico versie mogen ontvangen.
Tim heeft hem tevens even gedemonstreerd op de roldeur en dat zag er veelbelovend uit.
M'n eigen test kan even duren, want ik heb het vrij druk.

I.p.v. producten zomaar aan te raden zal je zelf een belangrijke vraag moeten stellen: met welk doel ga ik de foam gebruiken?
Is het een onderhouds foam of wil je echt een sterke losweek foam. De pH waardes tussen de verschillende shampoos die je noemt verschillen nogal en dat is wel erg belangrijk voor het aantasten van je beschermlaag.

Bijvoorbeeld het verschil in Supa Snow Foam en Magifoam. Magifoam heeft een pH van 12.5! En nee dat wordt niet neutraal na verdunning, dat scheelt hooguit maar 1 punt.
Avalanche is ook 12.5 en dus erg hoog. Auto Foam, nog een die je noemt, is 10 en dus ook niet pH Neutraal.

Wat is wel pH neutraal: Magico (kwak kwak), Supa Snow Foam en volgens mij ook Valet Pro Advanced Neutral Snow foam.
Dat Magico pH neutraal is heeft natuurlijk een reden. Magifoam (en andere hoge pH waarde formules) zullen waarschijnlijk sterker zijn maar tasten je waxlaag beduidend meer aan.

De vraag die je jezelf moet stellen is of je een product wilt wat je waxlaag zoveel mogelijk in stand houdt of wil je juist veel meer reiniging en ga je erna toch waxen (o.i.d.).

Keuzes bij Carclean.com voor (rddelijk) pH neutraal, in alfabetische volgorde om niemand voor te trekken.
[*]Advanced Neutral Snow Foam
[*]Magico
[*]Supa Snow Foam


Keuzes Bij Carclean.com voor sterkere en hogere pH snow foams:
[*]Auto Foam
[*]Avalanche

Magi Foam had hier ook onder gevallen als het nog verkrijgbaar was bij Carclean.com
Bug Squash heeft ook een vrij hoge pH.

Succes met je keuze!
 
Magifoam heeft ook natronloog (caustic soda), hoewel Autobrite beweert van wel, is het niet veilig voor je wax of sealant naar onze mening. Magico is naar pH neutraal ook vrij van natronloog of andere bijtende stoffen.

En het wij van WC-Eend verhaal, ik neem het maar nonchalant op. Het idee achter Monello is om producten te maken die bovengemiddeld presteren tegen een lagere prijs. De eerste tests van klanten zijn positief in ieder geval. Wij denken dat Magico de beste onderhoudsfoam is, omdat het precies volgens onze wensen is geproduceerd en de fabriek daar, na 8 verschillende formules erin geslaagd is.

Maar elke mening is subjectief, dus als je onze mening niet vertrouwt, om wat voor reden dan ook, dan zit er niets anders op dan te wachten op de eerste gebruikservaringen. ;)
 
Zelf gebruik ik naar nu naar tevredenheid de Auto Finesse Avalanche snowsoap. Hoewel deze niet pH neutraal is volgens de metingen van het Carclean.com-team schijnt het de waxlaag niet aan te tasten volgens Auto Finesse. Wat mij betreft een dubbele, iedereen wil een goed reinigende werking en het liefst zo min mogelijk aantasting van de beschermlaag. Onlangs getest om een vrij verse laag Dodo Juice Purple Haze, volgens mijn bevindingen niet direct een probleem maar dat komt wellicht naar verloop van tijd meer naar voren. Zelf heb ik ook Supa Snow Foam en Magifoam gebruikt maar dat was met een andere lans dus wellicht zit daar het verschil in van mijn tevredenheid. De Monello snow foam is €8,- goedkoper en pH neutraal. Volgens de testen van Frans komt deze goed uit de bus, wil ik zeker testen nadat de Avalanche op is. Denk dat WC eend in deze niet helemaal op gaat en die zeker niet pH neutraal!
 
@ Dibbuz, Zeker niet Dennis! Ik weet juist dat Carclean Monello heeft gestart om te voldoen aan de eisen die CC heeft en Daarom heb ik juist aangegeven dat ik Magico in principe hoog heb staan op mn lijstje maar dat deze er niet heel goed uit kwam uit de eerste test van Frans. Daarom vraag ik mij af of er anderen zijn die de definitieve versie van Magico hebben getest.

Ik twijfel tussen Magico en SSF als dagelijkse foam.

Voor zware vervuiling zal ik Bug Squash gebruiken als foam tenzij ik andere adviezen krijg.
 
IbizaSigno;346024 zei:
Zelf gebruik ik naar nu naar tevredenheid de Auto Finesse Avalanche snowsoap. Hoewel deze niet pH neutraal is volgens de metingen van het Carclean.com-team schijnt het de waxlaag niet aan te tasten volgens Auto Finesse.

Een hoge pH en veilig voor je wax is eigenlijk een niet bestaande combinatie. Ook in Avalanche zit natronloog trouwens. Avalanche zal de kwaliteit van je wax zeker aantasten.

Valet Pro is het enige merk dat daar duidelijk en eerlijk in is, de rest zit te rommelen in de marge (of erbuiten ;) )
 
Dat neem ik direct van je aan Tim, die combinatie kan niet bestaan. De waxlaag zal aangetast worden, dat geloof ik. Wellicht niet drastisch na de eerste keer gebruik. Wat ik me afvraag is waarom Auto Finesse op de verpakking zet dat het wel LSP safe is?
 
Geen idee, om dezelfde reden dat Autobrite dat doet? Ik weet het echt niet. Ook Mark van Autobrite blijft volhouden dat zijn Magifoam LSP veilig is, maar met zo'n hoge pH én met natronloog is dat onmogelijk.

Wat ik wel weet is dat het letterlijk dubbel zo duur is om een werkende snow foam te maken die pH neutraal is, zonder dat je er heel veel meer van moet gebruiken om effect te hebben.
 
Dank voor je uitleg. Ben ook benieuwd hoe ze er bij Auto Finesse bij komen om dit zo te presenteren. Ik ga het eens vragen.
 
Je krijgt dan te horen dat het is gebleken uit uitvoerige tests. ;)

Of dat het alleen een hoge pH heeft als het puur is, dat het zodra het verdund is een veel lagere pH heeft. :p
 
We gaan het zien, heb net een mail gestuurd naar Auto Finesse. Als ik antwoord heb zal ik het hier posten en in de review die ik eerder geschreven heb.
 
@Tim wanneer is de Magico in 1 liter verpakking verkrijgbaar?

En ook de Monello Artico Magico Snow Foam is na vier testversies zoals we hem willen hebben.

Deze zal binnenkort ook geproduceerd gaan worden. Een paar key features:

• Hoge concentratie 1:10 in de fles geeft al een dik pak schuim
• Zeer stabiel, blijft lang hangen, zelfs als je met de stelknop de foam dunner maakt
• pH neutraal, we hebben een pH van 7,1 gemeten, dat is uniek in combinatie met de hoge concentratie!
• Lekkere geur, zoet en zwoel
• Veilig voor wax, sealant en keramische coatings
• Vrij van natronloog (bijtende, corrosieve soda) die wel te vinden is in veel andere foams

Straks verkrijgbaar in 1 (€ 10,99) en 5 (€ 35,99) literverpakkingen

We zijn nog bezig met het testen en aanpassen van de kleine broer van de Magico: Monello Artico Snow Foam.

Deze foam wordt nog verder naar onze wensen aangepast.
 
Je geeft aan dat je de foam wilt gebruiken met de Gloria FM10. Hier liggen de verhoudingen behoorlijk anders in vergelijking tot een foamlance.

Ik gebruik op 2,5 liter water 50 ml. ValetPro advanced met 3 viltjes in de Fm 10. Ben hier zeer tevreden over. Niet te dik, niet te dun schuim dat mooi afloopt. Dit heeft tot nu toe mijn wax, collinite 476s, niet merkbaar aangetast. Met de Monello foam nog geen ervaring. Ik denk wel dat de "echte wasbeurt" schadelijker is voor de LSP dan het foamen met de FM 10.
 
De terugkoppeling van Auto Finesse over het al dan niet pH neutraal zijn van de Avalanche.
Auto Finesse zei:
Hi Nicky,

Thanks for the email, I'm glad to hear your please with our products and the results your achieving by using them.

I can confirm Avalanche is Ph Neutral when it meets the vehicle (i.e. once diluted down in the foam lance bottle and applied to the vehicle visa foam lance as per directed. Avalanche is also wax/sealant friendly meaning it won't cause or contribute towards the fade/failure of your protection.

I hope this information is useful.


Kind regards

James Batty
Auto Finesse
 
Test gedaan met de Auto Finesse Avalanche.

Puur uit de kan:
avalanche1.jpg


Daarna 1:10 verdunt. Auto Finesse adviseert 1-2 inch (2.5 tot 5cm product) en dit was echt al minder dan het advies.
avalanche2.jpg


Daarna aangelengd met kraanwater:
avalanche3.jpg


Vervolgens gefoamed en foam opgevangen in een emmer.
avalanche5.jpg


Daarna ruim 15 minuten laten staan zodat het schuim kon kalmeren:
avalanche6.jpg


Het is minder dan de pure Avalanche natuurlijk maar pH neutraal zou ik ik niet noemen.