• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax (en andere producten) ter voorkoming invreten vogelpoep

WildeFA

Detailing rookie
18 jul 2011
3
0
Bij mij in de straat staan helaas teveel bomen met teveel vogels. :'(
Elke ochtend en avond controleer ik de auto en haal ik vogelpoep direct weg met veel water en een spons.

Tot op heden gebruik ik Excalibur Wash om te wassen en Excalibur Wax (in een potje) om de auto in de was te zetten.
Prima producten en het verwijderen van de vogelpoep met veel water en spons is meestal eenvoudig. :|

Toch zoek ik een product om de lak zodanig te beschermen zodat vogelpoep nog veel minder kans heeft om in te vreten.
Wie heeft ervaring met dit soort producten en welke producten doen "het" goed?

Geen ene wax helpt om (ingebeten) vogelpoep te voorkomen, laat dat duidelijk zijn :!

De enige opties:

- bomen omhakken :-" :)_[]
- auto ergens anders zetten
- bij vogelpoepvlekke, D I R E C T verwijderen.
- vogels afschieten

+1 !

Elke ochtend en avond controleer ik de auto en haal ik vogelpoep direct weg met veel water en een spons.

Een spons!? 8o Even dit forum goed lezen. Geen spons gebruiken... beter een Microvezel doek!

Helaas bevat vogelpoep zoveel bijtende stoffen (het bevat ook urine) dat het vrijwel onmogelijk is om daar tegen te beschermen, het hangt ook maar net vanaf wat de betreffende vliegende schijtfabriek heeft gegeten...

Wat ik zelf doe is elke keer als ik in- en uit de auto stap kijken of er geen vogelpoep op zit. Zo wel, dan even met een quickdetailer spray en microvezeldoek verwijderen.

Volgens mij is er helemaal niets tegen de zuren in vogelpoep bestand, ook C.quartz niet. Wel verwacht ik dat producten zoals C.quartz langer bestand zijn tegen het zuur. Zonder het getest te hebben verwacht ik dat een wax de minste weerstand tegen vogelpoep biedt, daarna een gewone sealant en daarna sealants zoals C.quartz. Als je het maar lang genoeg laat zitten gaat het overal doorheen.

Wil wel eens een test doen op een sloopmotorkap met C.Quartz. Leg ik hem wel hier achter bij de kerk, zitten vaak meeuwen en het is wit van de schijt op de grond. Kijken hoe het zich houd.

zou wel benieuwd zijn naar het resultaat. al vraag ik me af wat de uitslag was van de cola test die Tim had gedaan op de waxol lakpantzer cola is ook zuur misschien dat waxol toch wel een toegevoegde waarde heeft.:lol of de exp.

Paulus de Boskabouter zei:
Wil wel eens een test doen op een sloopmotorkap met C.Quartz. Leg ik hem wel hier achter bij de kerk, zitten vaak meeuwen en het is wit van de schijt op de grond. Kijken hoe het zich houd.

Goed idee, echter zijn het niet de witte strontvlekken die problemen geven, maar de gekleurde. En als je met een spons of doek aan de slag gaat... Meerdere keren je doek of spons omdraaien. Dan wrijf je niet de resten in je lak zoals ik laatst wel deed. Eerst goed laten weken, dan nog eens weken, nat maken, weken en dan voorzichtig afvegen.

Wat een nutteloze wezens zijn het eigenlijk.....

Robert

IbizaSigno zei:
Wat ik zelf doe is elke keer als ik in- en uit de auto stap kijken of er geen vogelpoep op zit. Zo wel, dan even met een quickdetailer spray en microvezeldoek verwijderen.
+1 dit werkt opzich prima.... maar zelfs dan nog kan het fout gaan (warme dag en dan brand het er zo in!)8-())

@ Dennis121: voorkomen doe je toch niet. Het risico dat de vogels altijd net jouw net gedetailde auto moeten hebben (..en niet die gore bak naast je..) is niet te voorkomen helaas..:( Ik denk wel dat als je bij in en uitstappen even rond de auto gaat je hoop voorkomt. Ook al heeft het de hele dag gebrand, polijsten achteraf?

Bedankt voor jullie reacties.

Conclusie:
1. zet de auto op een vogelpoepvrije plek,
2. haal vogelpoep er zo snel mogelijk af.

Ik ben wel erg benieuwd naar de C.Quarts resultaten van Paulus. Het is een duur product, maar als het echt helpt dan verdient het product zichzelf terug.

Tot die tijd zal ik dagelijks de vogelpoepcontrole uitvoeren en vogelpoep met veel water en een spons verwijderen. Ik gebruik een spons omdat deze heel veel water bevat. De spons leg ik op de vieze plek, knijp wat water uit de spons, laten inweken en dan met een korte beweging neem ik de troep in één keer weg. Dan draai ik de spons om (schone kant op auto) en wrijf de eventueel aanwezige olieachtige vlek weg. De spons spoel ik dan goed uit onder de lauwe kraan en deze is dan weer klaar voor de volgende actie.
Heel soms, nu twee keer in drie jaar, blijft er een plek zichtbaar. Deze haal ik dan weg met Excalibur Wax.

Probleem met een spons is dat deze, ondanks dat je m goed uitspoelt, altijd vuil blijft vasthouden. Vandaar...