• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax na Poorboys Black hole ????

gcvanwerd

Detailing rookie
9 sep 2009
71
0
Hoi.

Ik heb vandaag de auto behandeld met Monello, vervolgens de Black hole erop gedaan. Nu heb ik hier nog Meguiars staan voor de laatste waslaag aan te brengen.
Ik heb de NXT-spraywax, de QD en de ultimate QD.
Welke kan ik zonder problemen gebruiken , zodat de Black hole erop blijft zitten ???
Graag een reactie.

Groeten van Gerrit.

Zou voor geen van 3 gaan maar bv natty blue (omdat je blackhole zei denk ik dat het om een donker gekleurde lak gaat )
Die 3 zijn meer voor tussendoor waxlaagjes en geen echte langdurige laag ( correct me if I'm wrong ).

Je hebt dus in principe een wax of sealant nodig, anders blijft de Black Hole niet heel erg lang zitten.
Ben het zeker met mk-us eens, maar aangezien je nu nog niets anders in huis hebt (en zoals ook al in je andere topic aangegeven) zou ik voorlopig gaan voor de NXT spraywax. Omdat het een spraywax is (bedoeld voor tussen waxbeurten door), kan ik me niet voorstellen dat er cleaners inzitten. Dit lijkt me het dichtst in de buurt van een 'normale' wax te komen (wel een stuk minder duurzaam).
Een Quick Detailer is niet bedoeld om enige bescherming te bieden. Ultimate Quick Detailer geeft wel wat bescherming, maar zoals de naam al aangeeft is het een detailer en geen wax.

Nogmaals: koop een goede wax. Een beetje afhankelijk van wat je er aan uit wilt geven, maar voor onder de twee tientjes heb je al een Natty's (Blue) of een Collinite 845 of 476s.
Voor ongeveer het dubbele heb je heel leuke Dodo Juice waxen.
Kijk gewoon eens lekker in de webshop bij het onderdeel voor waxen.

Happy choosing!

Aangezien Sliedrecht hier bijzonder dichtbij is, waai dan eens aan. Ik beschik niet over veel waxen, maar wel Natty's Blue en de EX-P sealant. Die mag je best eens proberen.

Goedemorgen.

Ik ga dan maar voor de Natty's blue en zal er dit keer nog eenmaal de NXT-spraywax opsmeren , omdat ik inderdaad nu niets anders heb staan.Bedankt voor de info.
Martin bedankt voor de uitnodiging, maar dit weekend wordt het niets en maandag ga ik weer rijden met de Toledo , dus vanmorgen moet de seal erop. Ga daar zo meteen aan beginnen, daarna heb ik een druk schema dit weekend. Misschien een andere keer een mini- meeting bij jou of hier ???? :weetniet
Hoor het wel.

Groeten van Gerrit.

hoor ik daar iemand meeting zeggen:ja
pas op dadelijk staat je hele straat vol met detailgekken.:-d

idd na black hole alleen een zachte of harde wax gebruiken, spraywax en qd+ ed zijn alleen om de waxlaag tussendoor te boosten.

@Gerrit, geen probleem. ik ben vandaag sowieso niet met de auto bezig. Die staat veilig op een afgesloten terrein vanwege het jaarlijkse Alblaspop. Gisteren met Nick en Simon en Van Velzen, vanavond iig nog Ilse de Lange. Dat betekent veel dronken publiek en na mijn ervaring van vorig weekend ..... Meeting lijkt me leuk! Ofwel bij jou ofwel bij mij, alleen kan dat laatste bij soms lastig daar ik aan een doorgaande weg woon en er niet heel veel parkeerplekken zijn.

@Niels,
zie hierboven: dat staat heel de straat vast :lol :lol :lol

geen probleem hoor, gewoon vergunning aanvragen voor het afsluiten van de straat bij de gemeente onder het mom van "buurtfeest". Krijg je hier tenminste ook nog subsidie voor:lol

Hey.

Nog een aaanvullende vraag aangaande de Natty's blue.
Als de auto een keer behandeld is met de Natty's blue kan ik dan met een detailer van Meguiars erover om de zoveel tijd ????? Ik heb hier de quick detailer, de ultimate quick detailer en de NXT spraywax staan. Kan dit kwaad voor de Natty's ???
Graag hoor ik jullie reactie.

Groeten van Gerrit.

Quick Detailers zijn meer bedoeld om na een wasbeurt een snelle glimmende look te geven.
Een Quick Detailer is geen vervanger voor een (vaste) wax.

Deze produkten kunnen geen kwaad om een reeds bestaande waxlaag.

Heren.

Wederom bedankt voor deze info. Kan ik in ieder geval de oude voorraad Meguiars opmaken !!!!
Komt goed en daarna ga ik maar eens een goede detailer uitzoeken nij Carclean. Welke kan ik het beste nemen dan ???? Hoor het wel.:-d

Groeten van Gerrit.

Hoi, allemaal.

Ik ben net weer klaar met de Toledo. Gisteren al gewassen en daarna in de garage. Vanmorgen lekker de black hole erop gedaan en vervolgens voor de 1e keer de Natty's blue paste wax gebruikt en ik moet zeggen dat het goed werkt. Ik heb het er niet te dik op gedaan en even laten intrekken. Vervolgens met de koraaldoek uitgepoetst en het is weer een superstrak geheel !!!! :-"
En de hele garage ruikt nu naar kauwgom. Lekkerrrrrrrrrrrrr !!!!!! :-b
Komende week nog even de Mist and Wipe bestellen, die dan de vervanger wordt van de Quick Detailer van Meguiars. Ik geloof , dat dat de juiste keuze voor tussen de wasbeurten is, anders hoor ik het wel.

Groeten van Gerrit.

Hey.

Nog even een aanvulling . Het is toch de QD-plus geworden. Vanmiddag na het wassen de Toledo lekker ingesmeerd en wat een glans en een heerlijke geur !!!!! :-)^
Het leek even of er een waas over de lak kwam, maar die ging na even doorwrijven weer weg en de glans kwam terug !!!!:jippie
Ik hoop overigens , dat ik het goed doe. Ik spuit een beetje op de koraaldoek en wrijf dit weer helemaal weg op de lak. Als dat niet goed is, hoor ik dat graag.

Groeten van Gerrit.

He Gerrit, leuk om te vernemen dat de QD+ goed is bevallen. Je werkwijze is helemaal goed. De waas komt door de wax in de QD+. Inderdaad eerst opbrengen en daarna uitwrijven. Bij de QW+ moet je het nog iets langer laten drogen. WEl eer wax om te boosten, maar de QD+ werkt sneller

Hoi.

Bedankt voor je antwoord en dan is het begin in ieder geval goed.

Ik denk dat ik de ideale combinatie heb : Monello Raffini mezzo, Black hole van Poorboys, Natty's paste wax blue en dan nu de QD plus voor tussendoor. Daar moet het mee lukken en anders hoor ik graag jullie adviezen.

Groeten van Gerrit.

Klinkt helemaal top, met de juiste doeken een genot om mee te werken. Goede keus! Ik gebruik zelf een Even Coat Applicator om de QD+ te verdelen, ideaal.