• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax voor "alle kleuren"?

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Hallo allen,

ik ben op zoek naar een fijne vaste wax die te gebruiken is voor alle kleuren. Dit gezien het feit ik ook wel eens auto's detail voor "klanten". In de webshop en op het forum zie ik door de bomen het bos niet meer.. Het budget is tot €40,- had ik bedacht.

Wie-o-wie?

Collinite 915. Goede standtijd en mooie glans en beading. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Flinke grote pot, dus daar kan je aardig wat auto's mee waxen.

Hoi,

Ik heb de Collinite 915, deze op meerdere auto`s verwerkt, goede glans en blijft lang zitten.
Wel oppassen met het aanbrengen, dun en niet te lang laten inwerken, anders moeilijk uit te poetsen.

Deze wax bevalt mij zeer goed, ik zie het als een no nonsens wax die doet wat ik er van verlang.
Hiermee geef ik ook direct het probleem aan van het kiezen van een wax, dit is zeer persoonlijk, wat voor mij of een ander wel goed werkt
wil niet zeggen dat dit bij jou ook zo is.

Succes met het bepalen van je keuze.

Of een euro meer en de harde variant a la Hard Candy: hardwax iets dunner aan te brengen dan de softwax variant indien je dit fijn zou vinden.

Hard Candy is inderdaad zoals mk-us aangeeft ook een hele mooie "universele" wax.
De Rainforest Rub is overigens ook een heerlijke wax als is die iets makkelijker op te brengen.

Ben zelf over de mothers FX was en de step3 carnauba was ook erg te spreken, vooral de prijs kwaliteit verhouding. De Rainforest rub of de Collinite wil ik ook nog eens proberen, maar het nog genoeg staan voorlopig

Lees trouwens net ( was ook midden in de nacht ) dat je voor klanten een auto doet: is stapje hoger qua segment / prijs dan geen optie .... haal je er echt wel uit gezien je een miljard auto's kan doen met een pot wax
( jajaja miljard zijn er wel veel maar jullie snappen wel )

Hiervoor heb ik zelf eigenlijk de Collinite 845 en 915 staan. Beide makkelijk te verwerken, indien dun aangebracht (zoals het hoort) ook weer makkelijk uit te poetsen. En het zijn duurzame waxen. "Klanten" zullen het verschil toch niet merken, die zijn over het algemeen al trots als ze hun auto eens per jaar met de groene schildpad behandelen.

Voor eigen gebruik heb ik de Fuzion staan en de DD Purple Haze. Beide heerlijke waxen alleen de standtijd is iets minder dan van de Collinite.

Hoi,

Ben het SLK eens. Ga voor een duurzame wax. Daar hebben jouw klanten het langst plezier van en dus zijn ze lang tevreden, en komen ze ook weer bij je terug. En de 915 en de 476S zijn allebei heel duurzaam en geven een vrijwel niet van elkaar te onderscheiden glans. (weet ik uit eigen ervaring). De voorbereiding zal veel meer schelen in het eindresultaat. En dan is de 476S de goedkoopste en het duurzaamst. En hij levert je dus de meeste winst op. Ik heb gelezen dat de collinite 885 (die nu zelfs in de aanbieding is) eigenlijk hetzelfde is als de 476S alleen in een groter blik en meer gericht op de nautische doelgroep. Dus voor dik drie euro meer heb je tweemaal zoveel wax. En dat is dan ook nog eens de meest duurzame die geloof ik op deze aardkloot te klrijgen is (IMHO.......dichterlijke vrijheid). Het is dat ik ook niet door dat blik 915 heen kom want anders zou ik hem zelf kopen.

Dus mijn mening...houd je geld in je zak en koop de collinite.

Denk dat je er ook goed aan doet ( indien je de mogelijkheid hebt uiteraard ) om samen te gaan kijken welke wax er het beste bij de wens van de klant past.
Je kan stellen dat je het verschil niet ziet, maar standtijd is ook weer niet de enige factor om een wax te bepalen ;)
@timothy84: als je keuze een hardwax is ( anders de Purple Haze Pro ) dan zit je zeker goed met deze, doe anders een kleine zoekactie bij de reviews want daar moet toch wel wat tussen staan.
Hij houd het in elk geval langer vol dan de reguliere versie ( mede dankzij de sealant-bestanddelen ).

Bedankt allen voor de input en adviezen! Erg fijn. :) Wat ik graag wil is een wax die gemakkelijk te verwerken is natuurlijk daarbij een mooie glans geeft aan diverse kleuren en een redelijke standtijd heeft. De mogelijkheid om met klanten te overleggen, wat betekent dat ik verschillende waxen moet aanschaffen zit er niet in. Dat is één van de redenen voor mij om te zeggen ik ga één goede mooie wax kopen. Ik lees veel goeds over de Ibrido van Monello en de Fuzion van Wolfgang, maar die liggen buiten mijn budget. De reden om te zeggen tot €40,-. Ik twijfel nog tussen de Rainforest Rub en de Collinite 915. Zal er eens goed over denken en dan bestellen! ,^^

Qua verwerking is de Rainforest Rub makkelijker (qua geur zeker ook, heerlijk watermeloen), qua standtijd zal de Collinite 915 winnen.
Wat glans betreft : zoals je weet zit de meeste glans in de voorbereiding en ik denk dus dat je tussen beide waxen weinig of geen verschil gaat zien. het is dus maar net wat jouw voorkeur heeft : makkelijke verwerking of lange standtijd.
In ieder geval zijn het beiden goede waxen, voor een zeer aantrekkelijke prijs.

@ marike: de meeste glans zit in de voorbereiding, die zit wil goed. Maar ik wil natuurlijk ook afsluiten met een fijne wax.

@ SLK: ik ga graag op je aanbod in om 915 uit te proberen. :)

UPDATE:
Vandaag een panelpot Rainforest Rub besteld om te proberen, binnenkort met SLK een Collinite 915 proberen. Daarna zal ik eens beslissen voor welke ik ga.