• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax voor Metal flake?

66 Manx

Detailing rookie
13 dec 2008
6
0
Ik heb een VW buggy met metal flake. Wat is de beste wax hiervoor? Het is de originele gelcoat uit 1968.

Alvast bedankt.

Metalflake.webp

Ben het met Patrick eens dat de voorbereiding het meeste doet. Ik neem aan dat deze auto regelmatig binnenstaat en alleen met mooi weer buiten komt? Ik ben zelf tevreden over de Natty's, maar een wax als Pete's 53 schijnt nog meer showeffect te hebben. De duurzaamheid is iets minder, mar als de auto weinig te lijden heeft, zal dat geen probleem zijn.

super p0rn die lak :love

Elke wax kan, maar aangezien het een gele tint is zou ik kiezen voor DoDoJuice Banana-armour of zoiets.
KLIK HIER VOOR DE WAX

Zoals de meeste zeggen is de voorbereiding die je erin steekt.

Als je een concours staat/show glans wilt hebben zal ik de Concours aanraden van Zymöl. Het is een wax uit het hoge segment welke een zeer goed resultaat geeft, zeker qua glans maar ook qua duurzaamheid is dit een geweldige wax om te zien en te gebruiken.

Volgens deze foto is Zymol voor de velgen:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik zou zoals Tinus zegt voor Dodo Juice Banana Armour hard wax gaan.

Dodo is :love :love

Groet, Peter

Het ligt eraan naar wat voor wax je wilt gaan:
1) een wax die er enkel is voor de looks en dus niet lang meegaat, zal misschien een iets nattere glans geven en de metal flakes iets meer uit de lak doen poppen.
2) een "gewone" wax die lekker lang blijft zitten en ook mooi glanst.

Als je voor categorie 1 kiest dan kan je gaan voor een Zymol Concours, Pinnacle Souveran Paste Wax, Chemical Guy's Concourse Paste Wax 5050.
Ga je voor categorie 2 kiezen dan zit je eerder te kijken naar waxen uit het Dodo Juice gamma (bv de Orange Cruch) maar ook een Natty's of Autoglym Hd wax zijn dan toppers.

Ook moet je natuurlijk een beetje naar je budget kijken, dus denk er eens over na en dan zal je er wel uitkomen!

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Ben een leek op dit gebied; kun je na het gebruik van de ene wax zo overstappen op een andere? Of 'bijt' dit elkaar?