• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax

Audi-A1

Detailing rookie
13 mei 2013
41
0
Wil een wax die goede bescherming en ultra glans geeft. Kleur van de auto ijszilver metallic. Auto is nieuw.

Beetje afhankelijk van je budget is er zeer veel keuze in de webshop van carclean. Carnauba waxen staan bekend om hun mooie diepe, warme glans. Echt een kwestie van even goed kijken en zien waar je voorkeur naar uit gaat. Hardwax, softwax etc. Als je iets wilt het een lange standtijd zou je ook eens kunnen kijken voor een sealant. Op het forum worden verschillende testen mbt waxen uitgevoerd. Altijd interessant dat ook eens te lezen.

Ideetje om een aantal panel potjes te kopen? Zo kun je een beetje experimenteren welke je het beste bevalt zonder gelijk aan een grote pot vast te zitten.

https://www.Carclean.com/zoeken?search=panel&id=

Ik verwacht een goede bescherming en een ultieme glans. De prijs vind ik niet zo belangrijk als het maar kwaliteit is en doet wat het zegt.

Goede bescherming is de Collinitie 845 (en makkelijk te verwerken). En anders een sealant PB Exp of de AF Power sealant (vind ik erg fijn en goed)

De ultieme glans verkrijg je alleen maar als je de voorbereiding grondig hebt gedaan. Wat je daarvoor nodig hebt, vind je hier

Wax smeren op een smerige auto, daar gaat ie echt niet van glimmen hoor....

+1 met Nicknameless. De voorbereiding bepaalt 95% van je 'ultieme glans'. Je zal dus veel meer verschil zien door de voorgaande stappen dan door een wax erop te zetten.

+1 met nicknameless. Ik zou als ik jouw was vanaf de ''basis'' gaan werken. wassen, kleien,polijsten. Dan gaat het beginnen, kies je voor een glaze en een sealent of geen glaze en 2x een sealent. Wil je die nog aftoppen met een wax of wil je bijv. c.quartz aanbrengen en 48 uur laten uitharden. op het moment dat je auto onder de swirls, teer en kleine krasjes zit zal de wax lang niet zo mooi uitkomen als wat ik eerder aangaf. Wat je ook kunt doen is een auto een keer bij een liefhebber laten polijsten. Dan heb je de ''basis'' strak en zou je het kunnen onderhouden met een goede washmitt, shampoo, droogdoek en 2 emmersysteem.

Als je vragen hebt gooi ze op het forum!

Ik vind Rejuvenate met Desire echt :love

En voor de rest wat nicknameless zegt!