• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Wax?

jagjit

Detailing rookie
6 mei 2013
14
0
Halo allemaal,

Afgelopen week heb ik een splinter nieuwe Kia Rio (Clear White) gekocht met zwarte velgen. (zie link)

13842d1366341626-kia-rio-3g-pic-thread-kia-rio-crop.webp

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de volgende set producten wil kopen om de auto goed te blijven onderhouden;

Shampoo - Poorboys World - Super Slick & Wax - 946ml

Velgen reiniger -Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml

Glaze - Poorboys World - White Diamond - 473ml

Ik zag in het grote stappenplan het volgende beschreven staan;

-Kan ik elke wax gebruiken i.c.m. een glaze?
Nee, niet elke wax is te gebruiken met een glaze. Een wax met cleaners zal de glaze weer verwijderen. Het is dus belangrijk om een pure wax of sealant te nemen.
Glaze van merk A en een pure wax van merk B kan in bijna alle gevallen prima gebruikt worden.

Daarom dat ik jullie de vraag stel welke wax raden jullie mij aan? En zouden jullie mij andere producten aanraden dan hier boven beschreven, dus bijvoorbeeld andere Glaze? Of andere shampoo.
Of misschien een velgen reiniger die speciaal geschikt is voor zwarte velgen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik wel de zelfde prijsklasse wil aanhouden zoals hierboven beschreven.
Ik dacht aan deze wax bijvoorbeeld;

https://www.Carclean.com/product/100728 (-EX-P pure sealant)

Iemand die mij advies kan geven en mogelijk nog tips heeft?

Bijvoorbaat dank!

Greetz,

Jagjit

Dag Jagjit, ik zou zeggen: +1 voor de PB EX-P. Dat is een sealant, dus geen natuurlijke was, maar geeft toch een heel mooi en vooral duurzaam (makkelijk 4-6 maanden) resultaat. Wil je meer wetlook dan zou ik voor een wax van Dodo Juice gaan, Rainforest Rub of Diamond White zijn prijs-kwaliteit ook super. Standtijd naar mijn ervaring: 3-4 maanden, dus iets vaker opnieuw te doen dan EX-P. Keuze :rules

Volgens mij is er geen verschil in welke kleur velgen je hebt ivm cleaner of wax.
ik persoonlijk gebruik nooit een velgenreiniger maar zet ze wel 2x in de wheel sealant. En daarvoor eerst schoongemaakt met non ferro.
daarna is het gewoon bijhouden met een washmit en een kwastje voor de hoekjes.

qua wax/sealant heb ik alleen collinite 845, natty's, ex-p en Sonax PNS als ervaring welke ik allemaal goed vind op diverse eigenschappen.

shampoo die ik veel gebruik is mother's.