• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke zeem?

Yoricka

Detailing trainee
5 jan 2014
42
40
Het onderwerp zegt het al een beetje. Maar ik heb ooit is een zeem plus koker cadeau gehad, en verwijder altijd me vogelpoep ermee. (Super handig zo een koker, blijft vochtig/nat) Nu ben ik toe aan een nieuwe zeem, maar zag dat er synthetische zemen en natuur zemen te koop zijn. Wat is nou een goede zeem? Of raden jullie me totaal wat anders aan om vogelpoep te verwijderen? Groetjes Yorick. Sent from my iPhone using Tapatalk

Voor dit soort zaken zijn microvezeldoeken een stuk beter.
Kijk bijvoorbeeld eens naar deze of deze. In combinatie met een detailer spray als Perfetto of Spray & Wipe werkt dat super met veel minder kans op krassen.
Bovendien kun je microvezel doeken ook in de was doen, mochten ze heel erg veel vogelpoep hebben moeten verwijderen.

Ik gebruik ze nog wel! Helaas was ik met regelmaat zo'n 10-15 auto's per dag op de zaterdag. Dan is een droogdoek niet echt handig. Maar voor vogelpoep zou ik zeker geen zeem gebruiken, eerder het bovengenoemde. Mocht je toch echt de zeem in koker terug willen, dan moet je de sonax zeem hebben. Deze zit in een koker.
Geen idee of hij in de webshop te koop is.

Dan heb je 15 grote droogdoeken nodig.

Maar was je de auto's zoals de meeste het hier doen? velgen, Foam, afspuiten, wassen en drogen. dan kom je denk ik toch wat tijd te kort op een dag.

Ik denk dat het meeste zeemleer bij de forummers hier gebruikt wordt in wielerbroeken.:ja

Overigens heb ik voor birdshit een ander 'wapen' een paar flessen met spraykop, en gevuld met water. Is er een fles leeg, en geen gelegenheid om te hervullen, dan kan ik de klus met de 2e fles afmaken. (instellen op harde straal, spuit de zooi eigenlijk altijd weg)

Bedankt allemaal voor de reacties, en zo te zien gebruikt dus niemand meer een zeem. Ben een stuk wijzer geworden hierdoor wat ik nu ga gebruiken. Sent from my iPhone using Tapatalk

Bikkel;n407752 zei:
Dan heb je 15 grote droogdoeken nodig.

Maar was je de auto's zoals de meeste het hier doen? velgen, Foam, afspuiten, wassen en drogen. dan kom je denk ik toch wat tijd te kort op een dag.

15 grote droogdoeken is niet echt een optie, dan heb ik een flinke waslijn nodig haha. Nee de meeste auto's staan stil dus foamen, is niet nodig. Wassen, inclusief velgen etc doe ik wel. Daarna droog ik ze en maak ik de bandjes opnieuw zwart. gemiddeld heb ik 30 minuten per auto nodig. Er zitten ook range rovers tussen, die nemen iets meer tijd in beslag.
Voorheen gebruikte ik iets van een waterblade, helaas maakt dit toch krassen.

Daves;n407776 zei:
15 grote droogdoeken is niet echt een optie, dan heb ik een flinke waslijn nodig haha.......Voorheen gebruikte ik iets van een waterblade, helaas maakt dit toch krassen.

1 droogdoek voor het "natte" werk en 1tje om na te wrijven , kan voor meerdere wagens dienen hoor. Als mijn doek nat is wring ik deze gewoon uit en ga er gewoon verder mee.
Mits een juiste detailerspray heb je geen last van "vegen".

Waterblade of zeem : zodra er een korreltje tussen 1 van beide en de lak zit he je sowiso krassen.....maakt dus geen verschil uit denk ik .