• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

- Wassen na het kleien kan, wat je zelf prettig vind. Ik vind Born Slippy redelijk vettig, dus vind ik het prettig om te wassen.

- Motorkap verdelen in denkbeeldige vlakken van 4 is inderdaad geen slecht plan. Meestal neem ik vlakken van 30x30 tot 50x50. Ik zou de vlakken niet afplakken.

- Je polijst tot je middel is uitgewerkt. Als je je eerste run doen dan zul je zien dat er veel middel op je paneel is, dan ga je nog een keer dat doen dan zul je zien dat je polijstmiddel doorzichtig wordt (of soms nog niet, dan doe je hetzelfde nog een keer). Dan heb je het product doorgewerkt en is de korrel afgebroken. Dat noemen de meesten 1 hit. Hoeveel hits je moet doen hangt af van de correctie die je krijgt, heb je een hele harde lak, dan zul je meer hits moeten doen.

- Prep is ideaal om je polijstmiddel af te nemen en te inspecteren of je daadwerkelijk hebt bereikt wat je wou bereiken.

- Wassen na het polijsten ligt wederom aan je persoonlijke voorkeur. Ik denk dat ik het niet zou doen, ik zou de auto afnemen met prep en dan m'n wax aanbrengen. Daarna zou je de auto kunnen wassen om eventueel polijstresidu van de ramen e.d. af te nemen. Kun je meteen je beaden en sheeting bewonderen :D.

Wat ik een beetje mis is een testspot maken. Je weet nooit hoe hard je lak is, tenzij je een testspot maakt. Gewoon een medium combi proberen op je lak en kijken wat je daarmee bereikt; niet voldoende? Dan opschalen. Yellow pad icm. S3 is best wel een flink zwarte combi namelijk.