• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Werkt CQuartz op gepolijst aluminium?

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Ik ga binnenkort mijn zomerwielen weer klaarmaken, dus worden de aluminium randen weer "even" opnieuw gepolijst en moet de hele zwik weer even beschermd worden uiteraard.

Vorig jaar heb ik alles in 2 lagen EX-P gezet en dat ging best aardig, alleen op het alu wil ik voor dit jaar toch iets wat iets meer duurzaamheid bied. Want om nou iedere 2-3 maanden de velgen uitelkaar te halen.... Nee, dat zie ik niet zitten.

Duurzaamheid van een wax is opzich prima, maar ik deed toch iedere dag of om de dag even de wielen met een mild sopje wassen, anders bijt de rommel toch in op het aluminuim.
En met zo vaak wassen gaat een waxlaagje gewoon minder lang mee.
De (gelakte) harten zijn echt hert probleem niet, die zou ik zo weer met EX-P of Collinite 845 doen, das goed zat, en een nieuwe laag is zo klaar.

Nu zat ik zelf te denken om de randen met CQuartz te behandel voor ik ze weer inelkaar zet, maar ik heb werkelijk geen idee of het iets doet op aluminium
Ik meen me te herinneren dat het ook iets krasvaster zou maken? Ook dat zou wel welkom zijn op het zachte aluminium.

Wie weet het?

Gaat om deze velgen:

_DSC0825.webp

En wat zou een goede voorbereiding inhouden?
Beter gezegd, wat zou ik er na polijsten en ontvetten nog meer aan kunnen doen?

Eelco,
op gepolijst aluminium 3 lagen of meer ivm poreusheid van het materiaal, lak is een gesloten laag en kaal aluminium poreus.
Het kan wel idd. Eraser gebruiken als ontvetter dan zit je altijd veilig, vervolgens de cquartz, met pauzes van minimaal 3 uur tussen elke laag door, aanbrengen.

Ik heb hier pas ook wat research naar gedaan omdat ik zelf ook m'n wielen opnieuw aan het opmaken ben.

Misschien dat de Cquartz Dlux wel heel goed uitpakt voor velgen! Die is ontwikkeld voor plastic en velgen als je de verpakking gelooft,
in mijn ogen is het meer voor kunststoffen ontwikkeld, maar ik heb nog geen tests op velgen gezien oid. dus ik geef het gewoon een goeie kans!:jippie