Ik heb niks te doen en heb wat lekkers op. Heeft te maken met dodo afgelopen donderdag:-b
Medeforummers, ik wil een soort van werkwijze maken voor een collega op mijn werk. Ik heb hem dit forum al geadviseerd, maar hij is een beetje te lui en druk om de eerste stap te zetten. Maar ik weet dat hij zeer geinteresseerd is.
Deze werkwijze zal denk ik niks toevoegen aan het forum, maar ik probeer mijn collega ergens van te overtuigen. Ik heb niks overgenomen, maar in deze werkzijze zeg maar de dingen opgeschreven die ik hier heb geleerd. Het gene wat ik van julie vraag is om mij even te corrigeren daar waar jullie denken dat er iets ontbreekt. Ik ben tenslotte een newbie. Wat betreft producten heb ik niks genoemd hier. Ik wil een werkwijze op papier voor hem maken en zal daar waar nodig hem info geven over bepaalde producten.
Het voegt hier niets toe zoals ik al zei en mag dit topic ook verwijderd worden nadat het compleet is. Dank alvast voor de moeite.
Als hij zover is stuur ik hem gewoon naar tim.
Wassen
Begin eerst met de velgen. Maak deze een beetje nat en spuit deze in met apc of een wheelcleaner. Laat deze even inwerken en maak met borstels de velgen schoon en sproei met de tuinslang het residu eraf. Maak vervolgens de velgen droog.
Spoel de auto af met de tuinslang met een normale straal, met de hogedrukreiniger kunnen er krassen ontstaan. ( niet vergeten om rubbers,wielkasten en trims te ontvetten met apc)
Indien er gefoamd gaat worden dan niet eerst de auto afspoelen maar gelijk foamen en vervolgens afspuiten met een hd.
Vervolgens wassen met het twee emmer systeem. Paneel voor paneel en tussentijds de washmiit omdraaien. In een emmer soppen en in een emmer uitknijpen. Dak, achter, voor en dan de zijkanten is de volgorde.
Na het wassen de auto met een zachte straal afspoelen en vervolgens drogen met behulp van een droogdoek.
Clayen
Maak een pannekoekje van je klei. Icm een detailerspray haal je de klei over je lak heen zodat deze alle overgebleven viezigheden van de lak haalt voordat je gaat polijsten. Haal telkens het residu weg met een goede mf doek.
Polijsten
Doe altijd eerst een testspot voordat je gaat polijsten. Vind de ideale combinatie en nadat de auto gepolijst is behandel je de auto nog een keer door na te bewerken met een lichtere combinatie.
Glaze
De auto is nooit helemaal krasvrij. Met een glaze behandel je de auto zodat deze de lichte krasjes opvult.
Wax
Breng de wax aan met de hand en probeer zo weinig mogelijk materiaal te gebruiken. Wrijf de wax uit over de auto en laat de wax curen totdat het tijd is om het uit te poetsen. Controleer door middel van de swipetest of de wax genoed gecured heeft.
Banden/Trims
Ontvet eerst de banden voordat er een tyredressing op gedaan wordt. Vervolgens een velgenwax op de velg doen zodat het makkelijker bij te houden is. Zo ook bij de trims.
Ramen
Spuit 2 a 3 keer de glasscleaner op een mf pad en wrijf dit met een beetje druk over de ruiten om vervolgens met een doekje het restant streeploos na te wrijven.
Medeforummers, ik wil een soort van werkwijze maken voor een collega op mijn werk. Ik heb hem dit forum al geadviseerd, maar hij is een beetje te lui en druk om de eerste stap te zetten. Maar ik weet dat hij zeer geinteresseerd is.
Deze werkwijze zal denk ik niks toevoegen aan het forum, maar ik probeer mijn collega ergens van te overtuigen. Ik heb niks overgenomen, maar in deze werkzijze zeg maar de dingen opgeschreven die ik hier heb geleerd. Het gene wat ik van julie vraag is om mij even te corrigeren daar waar jullie denken dat er iets ontbreekt. Ik ben tenslotte een newbie. Wat betreft producten heb ik niks genoemd hier. Ik wil een werkwijze op papier voor hem maken en zal daar waar nodig hem info geven over bepaalde producten.
Het voegt hier niets toe zoals ik al zei en mag dit topic ook verwijderd worden nadat het compleet is. Dank alvast voor de moeite.
Als hij zover is stuur ik hem gewoon naar tim.
Wassen
Begin eerst met de velgen. Maak deze een beetje nat en spuit deze in met apc of een wheelcleaner. Laat deze even inwerken en maak met borstels de velgen schoon en sproei met de tuinslang het residu eraf. Maak vervolgens de velgen droog.
Spoel de auto af met de tuinslang met een normale straal, met de hogedrukreiniger kunnen er krassen ontstaan. ( niet vergeten om rubbers,wielkasten en trims te ontvetten met apc)
Indien er gefoamd gaat worden dan niet eerst de auto afspoelen maar gelijk foamen en vervolgens afspuiten met een hd.
Vervolgens wassen met het twee emmer systeem. Paneel voor paneel en tussentijds de washmiit omdraaien. In een emmer soppen en in een emmer uitknijpen. Dak, achter, voor en dan de zijkanten is de volgorde.
Na het wassen de auto met een zachte straal afspoelen en vervolgens drogen met behulp van een droogdoek.
Clayen
Maak een pannekoekje van je klei. Icm een detailerspray haal je de klei over je lak heen zodat deze alle overgebleven viezigheden van de lak haalt voordat je gaat polijsten. Haal telkens het residu weg met een goede mf doek.
Polijsten
Doe altijd eerst een testspot voordat je gaat polijsten. Vind de ideale combinatie en nadat de auto gepolijst is behandel je de auto nog een keer door na te bewerken met een lichtere combinatie.
Glaze
De auto is nooit helemaal krasvrij. Met een glaze behandel je de auto zodat deze de lichte krasjes opvult.
Wax
Breng de wax aan met de hand en probeer zo weinig mogelijk materiaal te gebruiken. Wrijf de wax uit over de auto en laat de wax curen totdat het tijd is om het uit te poetsen. Controleer door middel van de swipetest of de wax genoed gecured heeft.
Banden/Trims
Ontvet eerst de banden voordat er een tyredressing op gedaan wordt. Vervolgens een velgenwax op de velg doen zodat het makkelijker bij te houden is. Zo ook bij de trims.
Ramen
Spuit 2 a 3 keer de glasscleaner op een mf pad en wrijf dit met een beetje druk over de ruiten om vervolgens met een doekje het restant streeploos na te wrijven.