• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

West-Brabant mini-meet: het rode/roze monster part deux

Soepergrover

Soeper Moderator
Medewerker
Tester of Bling
13 mei 2009
7.298
223
Omgeving Breda
Afgelopen week kreeg ik een PM van Denny_84 dat hij een rode Corsa onder handen zou gaan nemen die soortgelijk verweerd was als de Polo
van zijn vriendin (zie dit topic). Dit zou plaatsvinden in een verwarmde hal van zijn werk.
BlackPassat had eerder al een uitnodiging gehad om langs te komen en of ik ook geen zin had om ook even aan te kloppen. Dat was dus niet aan dovemansoren gericht.

Omdat ik het beu was om voor schandaal rond te rijden met al die pekel op/aan mijn auto, wou ik eerst mijn Focus eens goed schoonmaken.
De auto wassen bij de bedrijfshal is helaas niet toegestaan en omdat ik niet zoveel zin had het risico te lopen om in de rij te moeten gaan staan bij
de wasboxen daar in de buurt, heb ik dat maar gewoon thuis voor de deur gedaan. Ook weer een goed excuus om de foam lance te mogen gebruiken.
Eerst dus maar eens een paar rondjes rondom de auto geglibberd (de vastgereden sneeuw was nog niet helemaal weg) met HD + foam lance,
vervolgens afgespoten, gewassen met SmartCarwash om die ook maar eens op te krijgen, afgespoeld en gedroogd met de nieuwe Delirium.
Daarna het detailing gear ingeladen, worstenbroodjes wezen halen en op weg naar de meeting plaats. Onderweg nog een lange rij gezien bij
de wasstraat bij de lokale benzinepomp. De berichtgeving van de Bovag is zeker bij een hoop mensen doorgekomen. :roll

Bij aankomst was het al tegen twaalven en Denny_84 en BlackPassat waren al volop aan de slag.
BlackPassat had ook zijn zoon meegebracht, die ook al lekker bezig is in het detailen.

BlackPassat had zijn eigen manier om vervuiling door pekel tegen te gaan. :-b Zou hij hier echt mee hebben rondgereden? :lol
p1160264.webp

Denny_84 bezig met het matrode slachtoffer. De lak was er nog erger aan toe dan de eerder behandelde Polo. Het leek wel alsof iemand zich over
heel de auto had uitgeleefd met wetsanden. De trims waren ook bedroevend verkleurd.
p1160266.webp

Detailers in action. Rechts in beeld wat gereedschap voor het wat grovere vuil. ]d~^
p1160267.webp

Wastie nou echt zo slecht? Oordeel zelf:
p1160268.webp

Mja..
p1160269.webp

Hier is een helft van het dak al gedaan met Monello Mezzo op wit. Voor de duidelijkheid: links op de foto.
p1160270.webp

Zei ik nou links? Ik bedoel natuurlijk rechts.
p1160271.webp

Vage gasten. Hmmz, ik weet het, het ligt niet aan de camera, maar aan de fotograaf..
p1160272.webp

Alles op de kiek? Ik verwacht dus nog een karrevracht aan foto's, luitjes.
p1160273.webp

Eindresultaat van de corsa. Hij zag er in 't echt roder uit hoor (jaja, het ligt niet aan de camera, kweetut).
De trims boven de achterwielen hadden weinig profijt van de Trim Restorer.
Hiervoor zijn de volgende stappen gebruikt:
wassen + kleien
Mezzo op wit
Finale op lichtgroen
Black Hole
EX-P
Collinite 845
Bandjes in de Meguiar's Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
p1160275.webp

Zwarte, blinkende Passat + vage gozert.
p1160276.webp

Beter zo.
Wat BlackPassat + junior precies aan de Passat hebben gedaan, weet ik niet. |-)zzz Dat mag ie zelf aanvullen.
p1160277.webp

Zelf heb ik eigenlijk alleen het interieur gedaan met de Mr. Pink (ding is wel ontzettend gay) en vervolgens kwistig Natural Look aangebracht. Al was het alleen maar voor de geur. :love
Beetje gestofzuigd en verder de ramen rondom nog gedaan met Glass Scrub en Rain Clear. De voorruit van de Corsa en de Passat heb ik dezelfde behandeling gegeven.

Nou, BlackPassat en Denny_84, kom er maar in met de aanvullingen op dit verhaal.
En BlackPassat junior: wanneer meld je je aan op dit forum? Je bent dan vast een van de jongste zo niet de jongste detailert op dit forum.

De camera heeft het eindresultaat qua kleur niet echt goed weten vast te leggen, maar

http://img64.imageshack.us/img64/1415/p1160273.jpg

Op die foto lijkt de corsa wel 10x roder dan op de laatste foto. dus ik kan het eindresultaat wel inschatten :-)^. Is het nog gelukt om hem helemaal egaal rood te krijgen, of waren er nog sommige plekken die niet meer mooi hersteld konden worden?

Ziet er gezellig uit, rood is altijd lastig op de plaat te krijgen. Was bij mij ook met de rode Leon Cupra, ding lijkt roze op de foto :lol

Zoals ik al eens aangaf aan Soepergrover ben ik meer een reaguurdert dan een schrijvert maar als aanvulling op Soepergrovers verhaal graag de stappen die Kenneth (Blackpassat Junior) en ik gedaan hebben aan de Passat.
Vrijdag eerst thuis de trims ingespoten met Poorboys APC 1:10 en vervolgens ingewerkt met een kwastje. Direct daarna naar de spuitplaats gereden om de wielkasten uit te spuiten en de grofste vuilsporen op de lak te verwijderen, vervolgens weer naar huis om met de hand te wassen en te drogen.
Zaterdagmorgen uiteraard naar de bakker voor Brabants worstenbrood (dat er meer op dat idee zouden komen wist ik natuurlijk niet) en me om negen uuur gemeld bij Denny die bij de wasboxen aan de gang was. Rond half tien waren we in de verwarmde loods bij Denny's werkgever.
Ben eerst wat aan het experimenteren geweest met Inizio op Oranje op wat plekjes die nog niet naar mijn zin waren naar eerder detailbeurten. Ook even met een lamswollen overtrekpad geprobeerd met Menzerna Intensive, maar de conclusie is toch dat ik liever met de combo Inizio/Oranje werk.
Voor mij brak toen het spannendste moment van de dag aan: al tijden terug had ik wat velletjes wetsanding paper bij Carclean besteld maar ik was nog nooit zo dapper geweest om te proberen. Nu moest het er maar van komen. Op mijn linkervoorspatbord zat een aantal kleine beschadigingen ter grootte van een speldenkop. Het leek wel of er iemand een handje grint tegen de auto had geknikkerd! Deze plekjes heb ik al eerder -in fases- opgevuld met de lakstift, en wel zodanig dat de opgebrachtte lak inmiddels hoger lag dan de originele lak. Het wetsanden kon beginnen: eerst met 2000 om te kijken of het hiermee wilde lukken. Ik kon nog terug naar 1500 maar vond dat niet nodig, het ging langzaam en voorzichtig maar wel goed. Vervolgens 2500 en 3000 en daarna met Monello Inizio (nog bedankt Denny :-)^ ) en afbouwen met Menzerna Intensive en Final.
[excuusmode aan] we hebben geprobeerd foto's te maken maar die waren niet best, als ik het plaatsen van foto's onder de knie heb komen ze in een later stadium misschien nog [excuusmode uit]
Kenneth heeft zich vervolgens met verve op de trims gestort, die rondom weer voorzien zijn van Trimrestorer.
De rest van de dag heeft de passat een laagje Black Hole gekregen, vakkundig opgebracht door Kenneth, gevolgd door EX-P sealant van Poorboys. De eerste keer dat ik hiermee werkte maar ook dat is prima bevallen. Het proefflesjes wat ik bij Carclean had gescoord is nu op, maar de volgende bestelling bevat absoluut een fles EX-P. Uiteraard is er tussendoor heel wat produktkennis van Soepergrover over me uitgestort, waardoor de volgende bestellijst ook weer gevuld is.
Wat mij betreft komen deze Brabantmeetings in de toekomst nog vaker voor.

DSCF1972.webp

Die trims boven de wielen zijn een bekende corsakwaal, zelfs fohnen werkt daarbij niet. Enige oplossing is een spuitbusje zwarte bumperverf. Is wel een enorm verschil trouwens als je dat hebt gedaan.

heb je veel ruimte daar? Bij het voorlopig on hold staan van Easterwood is een meeting in West Brabant voor mij ook goed te doen ;)

Het is jammer dat Easterwood al een paar keer is doorgeschoven. Ik zou er best een keer naartoe willen,
al is het maar om wat gezichten te zien achter de nicknames.

Denny mag van zijn baas van die hal gebruikmaken en een paar gasten zijn geen probleem, zolang we maar niet in de weg staan.
Daar zijn wij eigenlijk al heel blij mee. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Denny's baas zit te wachten op hele meetings in zijn hal. :weetniet

Wat dat betreft is Easterwood ook wel een beetje uniek: een detailgekke directeur die zijn bedrijfshal leegruimt voor een paar poetsgekken :-b

Tijdelijk de Easterwood inruilen voor de West Brabant meeting:party

Even terugkomend op de roze Polo, enig idee hoelang hij rood blijft?
En wat doe je om die tijd te verlengen.

Ik heb hier een groene Ex-ptt Peugeot Partner met hetzelfde probleem.
Ben die al eens handmatig te lijf gegaan, toen ik net bezig was maar dat was na een maand alweer verdwenen.

Nu ik machinaal bezig ben, ga ik deze proberen groen te houden (schoonvader was er zo blij mee toen)

KLIK deze dus KLIK

Kweenie hoelang de Polo nog netjes rood blijft. Volgens Denny zag deze er nog goed uit, maar de Polo is natuurlijk nog
niet zo lang geleden gedaan.
Ik weet ook niet precies wat ervoor zorgt dat zulke lakken weer 'terugvallen'. Ik kan me voorstellen dat als de waxlaag
pleite is, de boel weer minder wordt. Er zit nu overigens Collinite 845 op.

FF OFFTOPIC
Ik sabine schrijf even voor me vriend denny84 hij kwam zaterdag thuis met een paar rode ogen en werdt alleen maar erger .
Ben ik met hem na de huisartsenpost gereden bleek er iets in te zitten wat er uit geboort moest worden , dus hij kan bijna geen licht verdragen in zijn ogen.
Zodra dit hersteld is zet hij er foto's en een stukkie tekst bij .
De polo is nog steeds mooi rood hoor !

Wat sneu, zit 'm niet echt mee. Beterschap gewenst bij deze. Misschien volgende keer voor alle zerkerheid toch maar iets van een veiligheids 8-) dragen i.v.m. al die chemische goedjes.

Oei, da's niet zo mooi.
Kan me niet voorstellen dat dat bij het detailen is gebeurd. Ik heb geen stukken van de Corsa zien vliegen bij het DAPpen;)

Volgende keer anders maar een brilleke bestellen.

Beterschap dan maar.

Sterkte en beterschap.
Uit eigen ervaring weet ik hoe vervelend dit is.
Zelf al 2 keer iets in mijn oog gehad op die manier. Plus 1 keer een squashbal: -> knal rood oog vanwege bloeduitstorting.
En mijn oudste zoon is aan 1 oog blind door vuurwerk.

Het is vorige week op het werk gebeurt waarschijnlijk , het was geen metaal .
Ben wel de hele week aan het slijpen geweest met een automatische lashelm dus dat is het gelukkig niet .
En er zijn geen stukken van de corsa afgekomen dus da is het ook niet
Kan nu weer wat licht verdragen , maar moet donderdag weer opcontole omdat het geboortde stukje nog niet helemaal weg is getrokken
Zal vanavond ff op me gemak de foto's en tekst plaatsen .

Bedankt voor jullie medeleven

De Corsa is er inderdaad beter op geworden.
En die wielkast-grijze dingen zijn inderdaad een oude kwaal op die corsa's.
In het slechtste geval inderdaad spuiten in een zwarte satijnlak.
Wel eerst goed voorbehandelen zoals ontvetten en met een hechter voorbereiden.
Anders is het verloren moeite.
En met oogletsels moet je goed opletten!
Een goede nazorg is belangrijk hoor
Toch maar een veiligheidsbril dragen in de toekomst.
Van harte beterschap