• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

West-Brabant mini-meet: het rode/roze monster part deux

Afgelopen zaterdag weer een poets dag gehad maar dit x met de slopel corsa van schoonmoeder .
Heb het eerst ff gewassen met een washmitt en de nxt shampoo .
Terwijl ik bezig was kwam blackpassat met blackpassat junior aan .
Zijn we na de zaak gereden en hebben daar eerst een bakkie gedaan met een lekker worstenbroodje .
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Toen zijn we maar aan de slag gegaan blackpassat + junior aan de passat .

En ik aan de corsa , heb deze eerst helemaal gekleid wat heeft opel een slechte lak vergeleken bij de vag lak .
Daarna eerst alles afgeplakt , en aan de slag gegaan met de witte pad en monello mezzo .

Ondertussen was blackpassat + junior aan het wetsande gegaan .

Wat hun verder hebben gedaan weet ik niet precies , maar dat zal wel in het verhaaltje van blachpassat staan .

Toen kwam joost aan , met een zak worstenbrood en heel zijn detail assortiment .

Joost heeft me nog geholpen met de corsa met de groene pad en de final , Terwijl hij bezig was heb ik 1 kant van de auto al in de blackhole gezet dit een minuut of 5 inlaten trekken afgedaan en gelijk de ex-p aangebracht (heb een 30minuten de exp laten in trekken).
Toen het zelfde met de rest van de auto , na de hele auto gedaan te hebben met deze 2 produkten deze in de collonite 845 gezet en dit zo'n kleine 45 minuten .
Verder heb ik de trims nog proberenb netjes te krijgen met trim restorder maar helaas deze zijn te verweerd .
Joost heeft nog iets op de ramen aangebracht , wat heel goed werkt .

denny84 zei:
Joost heeft nog iets op de ramen aangebracht , wat heel goed werkt .
Ik heb de ruiten van de Corsa behandeld met Pro Vision Glass Scrub. De voorruit heb ik een laagje Pro Vision Rain Clear op gedaan.
Was het je schoonmoeder al opgevallen dat er iets met de voorruit gedaan was? ;)

En wat vond je schoonmoeder eigenlijk van het eindresultaat? Toen ze halverwege de dag even langskwam, was ze al enigszins
onder de indruk.

Deze foto's geven duidelijk weer hoe de Corsa er nu uitziet.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JKCCTX3C.jpg

8-()) wat een verschil hé!!

Is bij dit soort lakken de blanke lak helemaal weg? Ik dacht dat ik zoiets had gelezen; dat de blanke lak zo goed als weg is door oxidatie met de rode lak eronder. En dat hierdoor het belang van de wax of sealant vergroot wordt om de rode lak te berschermen.
Klopt m'n theorie wel / beetje / voor geen meter? :weetniet

ik denk dat er nooit blanke lak op heeft gezeten, in die tijd hadden ze nog geen goede UV werende blanke lakken dus deden ze dat er maar niet op zodat het nog te corrigeren viel.
helaas dachten ze die bij mijn auto wel te hebben waardoor ik nu met een permanent roze zit :( .