• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het rode/roze monster van mijn vriendin ( gepoets )

denny_84

Detailing rookie
27 okt 2009
47
0
Hallo allemaal

Heb vandaag me auto gewassen , en de auto van mijn vriendin .
Deze auto is van haar :

Na het wassen ben ik even bezig geweest met klei om de zwarte pikkeltjes uit de lak te krijgen
voor het kleien

Mijn vriendin heeft iets van autoglym poetsmiddel gehad toen zij dit autootje kocht , weet niet wat voor middel
het is !
Maar het werkt fantastisch
Heb het gewoon met de hand aangebracht , heb nog jammer genoeg geen dap500(ga de dap in december halen)
En daarna goed uit gepoetst.

Dit wordt mijn eerste project als ik mijn passie heb gepoetst .
Zal het wel niet in 1 weekeind redden om te poetsen .

Als jullie nog tips hebben om trend het poetsen van de polo , zijn deze van harte welkom

Greetz Denny
 
Als ik nou heel de auto gedaan heb met dat spul van autoglym moet ik er dan nog met een sealer over heen .
En welke kan ik dan het beste pakken ?
 
"Dat" spul van autoglym :weetniet Autoglym heeft een hele reeks met producten, lastig om nu te zeggen wat je er na kunt gebruiken als we niet weten was "dat" spul is. Hint: vaak staat op de fles wat het is ;)
 
Er staat jammer genoeg niks op de fles maar zal er proberen achter te komen .
Misschien weet die man het waar de auto toen der tijd gekocht is
 
Is SRP sterk genoeg om die dofheid weg te krijgen?
Sealant: hangt af van je voorkeur... M21 (Meguiar's), Collinite 845, EXP (Poorboys), Dodo (geen idee welke, hun gamma ken ik zo niet)
Ik zou er met de winter voor de deur zeker nog een laagje overheen leggen.
 
Hij was echt dof , maar na het gebruik van dat autoglym spul begon de lak weer te blinken, en was zeer glad (geen korrel 40 meer zoals blackpassat zei , in even voorstellen)
Stond er echt van te kijken, had verwacht dat ik er wel meer dan 1 middel voor nodig had .
 
Zo Denny eindelijk de stoute schoenen maar eens aangetrokken en het roze-rode monster te lijf gegaan?
Er is veel eer aan te behalen maar je zult er nog veel tijd in moeten steken. Dat spul van Autoglym zou de Super Resin Polish kunnen zijn, daar zitten bij mijn weten nogal wat fillers in en mede daardoor bereik je zo'n goed resultaat. Zolang je de DAP nog niet hebt, moet het maar met een forse dosis ellebogenvet. :D Ik zou de lak zeker nog beschermen met een goeie wax of sealant.
Vergeet de Passat in de tussentijd niet te verwennen he? Keep up the good work.
greetz
 
als je het in een lege fles heb gekregen, zou het autoglym nr.12 kunnen zijn.. ook wel bekend onder de naam: radiant wax polish..
soort srp, alleen voor veel vebruikers (in 5 en 20 of 25 liter te krijgen)
 
Ik ben een beetje lui, heb allerlei polijst middelen maar de laatste tijd gebruik ik alleen klei en daarna srp met de DAP.
Bevalt me prima, ik weet dat ik er niets mee weghaal maar ik herhaal het elke 4 a 5 maanden.
Wil binnenkort eens proberen of ik mijn Natty's er overheen kan zetten.
 
Het zal wel weer aan mij liggen maar na het lezen van de titel zat ik even aan wat anders te denken. :D

Ik neem aan dat je je vriendin nog niet al te lang geleden hebt ontmoet want ik zou het nooit zover laten komen dat hij van rood naar roze gaat.
 
als ik dit soort auto's zie dan krijg ik altijd jeukende handen...... zet maar op de oprit, je krijgt em rood weer terug !
 
@ jjonkie: dat heb ik normaal ook wel maar toen ik dit vehikel laatst in september in levende lijve mocht aanschouwen werd ik wat terughoudend.
Dit was echt een hopeloos geval. Denny moet nog ervaring opdoen en dat kan mooi op deze bolide.
Greetz Johan -die er niet aan moet denken hoe je pads eruitzien na een aantal passes over deze framboos- 8-()) 8-())
 
Toch wel mooi dat je nu al zoveel verschil ziet t.o.v. de rest van de wagen.
Nu maar hopen dat dat ook wel even blijft. Als 'dat spul van Autoglym' verder geen bescherming biedt, kan het vrij rap weer terugvallen naar de oude staat.

Ik heb deze wagen ook in het echie gezien en ik zat me af te vragen of dat ene paneel nou erg makkelijk gegaan is of dat het een zaak is geweest van spierballen kweken.

Overigens had ik bij de eerste blik op die 'framboos' :grinning: zowel hetzelfde als jonkie had (jeukende handen; kom maar op) als de terughoudendheid van BlackPassat: je pads zullen er nooit meer hetzelfde uitzien.
 
Zal eerlijk zeggen zoveel kracht en moeite heeft het niet gehad om deze kleur weer terug te krijgen ben meschien 20 minuutjes bezig geweest .
 
Voor een snel resultaat ziet het er geweldig uit, maar ik ben bang dat je het om de paar weken moet blijven doen met Autoglym om hem zo rood te houden.
Maar roze/rode auto's zijn de dankbaarste kleuren om te doen in mijn ogen.