• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het rode/roze monster van mijn vriendin ( gepoets )

Heb maandag spullen gehaald bij carclean .
En ik moest en zou gisteren de auto van me vriendin poetsen , met al die spullen in huis begon het toch wel te jeuken .
De auto zat vol met sneeuw en ijs , dus ben eerst maar ff na een wasbox gereden en heb daar de auto afgespoeld en gewassen met de washmitt met nxt car wash , t was eigenlijk niet te doen maar gelukkig had de wasbox warm water .
Toen ben ik maar snel na de zaak gereden en heb daar de auto bij gasheater gezet .
In de loods was het rond de 20 graden .
De auto ff lekker op temperatuur laten komen ,.
Soepergrover van het carclean forum , vondt het ook wel een mooi leer project .
Ik heb wel het resultaat wat ik wou hebben , t was voor me vrouwtje het belangrijkst dat de kleur terug is .
Dus ben niet zo zeer met de krasjes en swirls bezig geweest
De foto's van voor dat ik begon staan op pagina 1

Ik heb de auto eerst helemaal gekleit
Zijn begonnen met polijst middel monello mezzo en de witte 6" pad .
Op advies van Dennis .

Daarna met monello finale met de groene pad .

Zo zagen de pads eruit na de polijst beurten .

Heb daarna de auto met collonite 845 ingewax
Maar na het uitpoetsen van de wax begon er op sommige plaatsen weer een lichte verkleuring tekomen , deze waren van te voren na het polijsten niet te zien .
Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen ??
Maar de eerst volgende x (waarschijnlijk in maart) ga ik de auto opnieuw doen maar dan komt de blackhole tussen de monello finale en de collonite wax .

Heb de zwarte delen nog met poorboys trim restorder gedaan , en de bandjes met de meguairs high gloss tyre gel .
Soepergrover en ik hebben toch onze handjes vol gehad.
Ben om 8u begonnen en om 17u klaar .

In de week van kerst en nieuwjaar , eerst me passie maar eens onderhanden nemen , meschien komt Soepergrover ook nog langs kan hij zijn eigen auto ook doen staan we lekker warm en droog in de loods
 
Wat een verschil! je vrouwtje zal wel blij zijn zeker...en jij fier :)^

Ivm. die witte plekken : Ik dacht dat je PB blackhole had. Als je die na de finale zet en daarop een paar collinatelaagjes; dan zullen ze wel even wegblijven denk ik.

aan de anderen : als ik het verkeerd voor heb, dan zeg je het maar.

groetjes, Wim
 
Mooi resultaat, maar bij dit soort verweerde lakken is een glaze zoals de Black Hole naar mijn idee toch wel een must, de lak mist voeding, en de glaze geeft deze.
 
Was een leuke dag. Zeker fijn om in zo'n hal te kunnen werken. Lekker veel ruimte, geen verkeer dat voorturend langs komt gezet en vooral *warm*. Had af en toe wel het idee dat er voortdurend een enorme fohn op me gericht stond. :p
Ook gezellig dat BlackPassat + junior nog even langskwamen om de boel te inspecteren.

Het resultaat mocht er ook wezen. De wagen is weer rood en blinkt weer. Het vooropgestelde doel is in elk geval bereikt.
Jammer van de paar plekken die lichtjes terug leken te komen. Ik ga er toch maar vanuit dat dit door ons polijstwerk komt en dat het niet aan de lak zelf ligt. De testspot die Dennis had gedaan, zag er nog gewoon prima uit. Of was daar nou wel Black Hole op gebruikt, Denny?

Affijn, ik ga eerst mijn pads maar eens wassen. Eens kijken of ik ze weer terug naar de oude kleur kan krijgen. In de foto van de drie pads hierboven staan overigens twee witte en een lichtgroene pad, mocht dat niet helemaal duidelijk zijn. ;)
Eens kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen.

Respect trouwens voor Denny om met deze temperaturen de auto buiten te wassen.
 
Super resultaat zeg! :)^ Kan zijn dat op plekken waar het gelijk terug kwam dat de lak daar "op" is helaas.
 
Dibbuz zei:
Super resultaat zeg! :)^ Kan zijn dat op plekken waar het gelijk terug kwam dat de lak daar "op" is helaas.
Het trad met name op direct rondom de plek die jij al had gedaan (onder raam linksachter). Zoals gezegd bleef die plek wel netjes rood.
Eens kijken of ik er nog een foto van kan laten zien. Ik had wat moeite om het goed in beeld te krijgen.
 
Mooi resultaat hoor, altijd leuk om te doen van dit soort matte en verweerde lakken.

De blackhole is inderdaad wel een belangrijke stap. Ik gebruik het altijd op een verweerde lak. Of M7 glaze van Megs. Dat werkt ook erg goed. Vervolgens afwerken met een goede wax en dan blijft de auto lang mooi.

Het maar je zult een rode auto altijd goed moeten bij houden maar dat gaat vast wel gebeuren nu!

Maar als je deze auto nog een keer gaat doen dan heb je nu een goed begin gemaakt het gaat het de volgende keer het resultaat nog mooier zijn

succes en hou ons op de hoogte !


Misschien een vraagje voor de experts hier, ik gebruik op een rode auto vaak carlack 68 omdat hier een UV filter schijnt in te zitten. Zou dit nog bijdragen aan een minder snelle verwering van een rode lak ? Of is dit te verwaarlozen ?
 
Nee, alleen foto's met een rode VW en wat lelijke mensen :-b
Ben er mee bezig. Even geduld, imageshack werkt niet lekker mee (binnenkort andere fotosite uitzoeken)
 
De foto's:

Vooraf. Na wassen en stukje kleien.
pc190200.jpg


Motorkapje.
pc190201.jpg


Stukje dat al door Dennis is gedaan bij carclean
pc190203.jpg


Vies?
pc190207.jpg


VIESCH!!
pc190208.jpg


Bewijs voor je vriendin dat je zelf iets hebt gedaan :-b
pc190210.jpg


Nog een 'actiefoto' (staged)
pc190211.jpg


Zo ziet een witte kompressorpad er nou uit. Een witte ja.
pc190212.jpg


Vijftig-vijftig
pc190213.jpg


Bezoek. Hoe later op de dag, hoe schoner het volk. :roll
pc190216.jpg


pc190219.jpg


pc190222.jpg


Hier nog een weinig geslaagde poging om de probleemplek in beeld te krijgen. Links het gedeelte dat al door Dennis was voorbewerkt.
pc190223.jpg


Wat is die gozer toch aan het doen?
pc190225.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn julie begonnen met polijsten zonder van te voren kleien. Of hebben jullie dit bewust gedaan, omdat kleur herstel belangrijker was dan swirls en krassen.

Was de lak glad zonder te kleien, anders kan ik me voorstellen dat je weer krasjes maakt.

Maar wel een mooi resultaat, hier geniet ik het meest van, zulke auto´s.:)^
 
Nee heb de polo helemaal gekleit voor het polijsten , er zatten nog al wat zwarte puntjes in de lak

De auto was eerst een schuurpapiertje , maar na het kleien zo glad als een aal
 
Die 50/50 foto's zeggen genoeg. Top gedaan hoor! Ben benieuwd of de plekken echt wegblijven na Black Hole, hoop van wel natuurlijk.

Handig trouwens zo'n lekker verwarmde loods! :)
 
Denny, wat vond je vriendin er nou eigenlijk van? Of heeft ze het resultaat nog niet kunnen aanschouwen (gisteravond was het al donker en er zal ook al wel een pak sneeuw overheen liggen)?
 
Ze was echt wel blij dat ie er weer zo uit zag , maar ze heeft alleen de foto's gezien .
Nu ziet ie weer helemaal onder de sneeuw , hoop dat het snel gaat dooie want van die witte rotzooi wordt je ook niet blij .
We hebben weinig tijd gehad om na de polo tekijken .
Dit is de reden

T is wel ff off topic

Werdt gisterenavond om 22.30 dat ik met spoed na me broer moest komen , zijn vriendin stond op bevallen .
Ik moest op me nichtje passen , was alleen in de auto dan geef ik wel gas en de wegen waren toen nog begaanbaar 5 minuten en k was bij hem .
Maar me nichtje werdt na 00.00 wakker en heb haar toen meegenomen na me vriendin thuis maar toen deed ik er 20minuten over .
Vanmorgen na het ziekenhuis gereden om na de kleine spruit te kijken maar kon niet harder dan 50km/u over de snelweg .
 
Altijd leuk, een kleintje in de familie. Proficiat ook voor je broer en zijn vrouw.
Nu zul je als "suikeroompje" je budget moeten verdelen tussen de kleine meid en Detailspullen.