Hoi, Ik ben Jaap, en woon in de omgeving van Arnhem. Ik rij Polo, van 't type tot 1994: modellen 86 en 86c dus..
Oudste: 1977ér Polo 1, Jongste: 1989ér Polo 2 Coupé.
Heb ik tot nu toe altijd met huis tuin en keukenmiddeltjes (Spons, Water, Sop) m'n auto'tjes altijd weer redelijk monter gekregen, maar nooit voor lange duur.
En echt mooi?.. neuh. Het wagenpark ziet er dan ook niet super uit: Ook de auto's waarin ik wél rij (d'r staan er redelijk wat stil) zijn ook niet altijd even schoon (binnen/buiten)
Naar aanleiding van de resultaten die ik ooit behaalde op een kampeertreffen, weet ik wel dat een schone auto (van binnen/buiten) een positief effect heeft op jezelf én omgeving.
Het resultaat was echt fantastisch: Hoe die auto opknapte door 1) De lak te poetsen en 2) Details na te lopen: bumpers zwart, biesje netjes, lampen polijsten, the works. Bleef ook een stuk lang netter, en de 'waarde' die ik zelf aan de auto hechtte schoot omhoog. Dat is alleen al weer jaren geleden. Onlangs weer een oefenprojectje gedaan: een bestelwagentje met meerdere laklagen, maar ook meerdere lagen aanslag van luizen, vliegenspoep en teer: Gewassen, afgetopt met waterproof korrel 2000 ( 8-o ), gepolijst met de rotary van een vriend en in de was gezet. Wow. Onwaarschijnlijk hoe ROOD de auto weer werd! }w
(is dit plaatje hier zichtbaar?)
Onlangs heb ik een nog een Coupe gekocht, een zwarte. Ik vermoed dat deze de afgelopen 13 jaar alleen maar is gewassen (wasstraat?) en nooit echt goed beschermd. De laatste 5 jaar waarschijnlijk helemaal geen spons meer gezien. Met deze Coupé én mijn eerste autotje als dankbare objecten in mijn achterhoofd, wil ik dus eens goede spullen aanschaffen en de auto's weer 'meeting' waardig maken.
Beetje jammer dat de Coupé een onverwachtte aankoop was, en dat het budget nu even op is, maar toch: Genoeg gelult: Poetsen! Ben erg benieuwd naar hoe ik het een en ander het beste kan aanpakken:
- Aanschaf machines ( DAP500 / 900? ) PRO900 d'r bij ja/nee?
- Aanschaf producten: Lak maar ook 'detailing' spul voor rubbers, banden, velgen en interieur
- Stappenplan voor de verschillende onderdelen
Heb al het een en ander gezien op het forum hier, maar kan door de bomen soms het bos niet meer vinden. Als iemand tips heeft? Graag!
Belangrijkste poets 'projecten'
- Zwarte Polo 2 Coupé -> Uni lak, Volkswagen (dus harde lak te verwachten?)
- Groene Polo 2 Steilheck -> Ook Uni lak, Volkswagen, maar zelf al (vaker) met Commandant 4 gepolijst: De lak is niet overal even dik meer
- Groene Polo 1 -> Zelf gespoten (Unilak) en afgetopt, maar mag wel eens goed beschermd
Overige poets projecten:
- Rode Polo 2 Coupe ( uni lak, fel rood ), met een stripingband over de flank die ik wèl wil behouden.
- Rode Polo 2 Steileck ( uni lak, bordeaux rood); saaie kleur, niet verschrikkelijk slecht, wel 26 jaar oud, nooit gepoetst, alleen gewassen
De andere polo'tje moeten nog gespoten worden voor ze weer de weg opgaan, dus dat worden waarschijnlijker spuiten, aftoppen en de beschermen.
Tips voor goed leesvoer (topics) zijn welkom!
Oudste: 1977ér Polo 1, Jongste: 1989ér Polo 2 Coupé.
Heb ik tot nu toe altijd met huis tuin en keukenmiddeltjes (Spons, Water, Sop) m'n auto'tjes altijd weer redelijk monter gekregen, maar nooit voor lange duur.
En echt mooi?.. neuh. Het wagenpark ziet er dan ook niet super uit: Ook de auto's waarin ik wél rij (d'r staan er redelijk wat stil) zijn ook niet altijd even schoon (binnen/buiten)
Naar aanleiding van de resultaten die ik ooit behaalde op een kampeertreffen, weet ik wel dat een schone auto (van binnen/buiten) een positief effect heeft op jezelf én omgeving.
Het resultaat was echt fantastisch: Hoe die auto opknapte door 1) De lak te poetsen en 2) Details na te lopen: bumpers zwart, biesje netjes, lampen polijsten, the works. Bleef ook een stuk lang netter, en de 'waarde' die ik zelf aan de auto hechtte schoot omhoog. Dat is alleen al weer jaren geleden. Onlangs weer een oefenprojectje gedaan: een bestelwagentje met meerdere laklagen, maar ook meerdere lagen aanslag van luizen, vliegenspoep en teer: Gewassen, afgetopt met waterproof korrel 2000 ( 8-o ), gepolijst met de rotary van een vriend en in de was gezet. Wow. Onwaarschijnlijk hoe ROOD de auto weer werd! }w
(is dit plaatje hier zichtbaar?)
Onlangs heb ik een nog een Coupe gekocht, een zwarte. Ik vermoed dat deze de afgelopen 13 jaar alleen maar is gewassen (wasstraat?) en nooit echt goed beschermd. De laatste 5 jaar waarschijnlijk helemaal geen spons meer gezien. Met deze Coupé én mijn eerste autotje als dankbare objecten in mijn achterhoofd, wil ik dus eens goede spullen aanschaffen en de auto's weer 'meeting' waardig maken.
Beetje jammer dat de Coupé een onverwachtte aankoop was, en dat het budget nu even op is, maar toch: Genoeg gelult: Poetsen! Ben erg benieuwd naar hoe ik het een en ander het beste kan aanpakken:
- Aanschaf machines ( DAP500 / 900? ) PRO900 d'r bij ja/nee?
- Aanschaf producten: Lak maar ook 'detailing' spul voor rubbers, banden, velgen en interieur
- Stappenplan voor de verschillende onderdelen
Heb al het een en ander gezien op het forum hier, maar kan door de bomen soms het bos niet meer vinden. Als iemand tips heeft? Graag!
Belangrijkste poets 'projecten'
- Zwarte Polo 2 Coupé -> Uni lak, Volkswagen (dus harde lak te verwachten?)
- Groene Polo 2 Steilheck -> Ook Uni lak, Volkswagen, maar zelf al (vaker) met Commandant 4 gepolijst: De lak is niet overal even dik meer
- Groene Polo 1 -> Zelf gespoten (Unilak) en afgetopt, maar mag wel eens goed beschermd
Overige poets projecten:
- Rode Polo 2 Coupe ( uni lak, fel rood ), met een stripingband over de flank die ik wèl wil behouden.
- Rode Polo 2 Steileck ( uni lak, bordeaux rood); saaie kleur, niet verschrikkelijk slecht, wel 26 jaar oud, nooit gepoetst, alleen gewassen
De andere polo'tje moeten nog gespoten worden voor ze weer de weg opgaan, dus dat worden waarschijnlijker spuiten, aftoppen en de beschermen.
Tips voor goed leesvoer (topics) zijn welkom!
Laatst bewerkt door een moderator: