• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stel ('t) jezelf eens voor: JaapP

JaapP

Detailing rookie
14 jun 2011
29
0
Hoi, Ik ben Jaap, en woon in de omgeving van Arnhem. Ik rij Polo, van 't type tot 1994: modellen 86 en 86c dus..
Oudste: 1977ér Polo 1, Jongste: 1989ér Polo 2 Coupé.

Heb ik tot nu toe altijd met huis tuin en keukenmiddeltjes (Spons, Water, Sop) m'n auto'tjes altijd weer redelijk monter gekregen, maar nooit voor lange duur.
En echt mooi?.. neuh. Het wagenpark ziet er dan ook niet super uit: Ook de auto's waarin ik wél rij (d'r staan er redelijk wat stil) zijn ook niet altijd even schoon (binnen/buiten)

Naar aanleiding van de resultaten die ik ooit behaalde op een kampeertreffen, weet ik wel dat een schone auto (van binnen/buiten) een positief effect heeft op jezelf én omgeving.

Het resultaat was echt fantastisch: Hoe die auto opknapte door 1) De lak te poetsen en 2) Details na te lopen: bumpers zwart, biesje netjes, lampen polijsten, the works. Bleef ook een stuk lang netter, en de 'waarde' die ik zelf aan de auto hechtte schoot omhoog. Dat is alleen al weer jaren geleden. Onlangs weer een oefenprojectje gedaan: een bestelwagentje met meerdere laklagen, maar ook meerdere lagen aanslag van luizen, vliegenspoep en teer: Gewassen, afgetopt met waterproof korrel 2000 ( 8-o ), gepolijst met de rotary van een vriend en in de was gezet. Wow. Onwaarschijnlijk hoe ROOD de auto weer werd! }:)w

normal_Glans_003.jpg

(is dit plaatje hier zichtbaar?)

Onlangs heb ik een nog een Coupe gekocht, een zwarte. Ik vermoed dat deze de afgelopen 13 jaar alleen maar is gewassen (wasstraat?) en nooit echt goed beschermd. De laatste 5 jaar waarschijnlijk helemaal geen spons meer gezien. Met deze Coupé én mijn eerste autotje als dankbare objecten in mijn achterhoofd, wil ik dus eens goede spullen aanschaffen en de auto's weer 'meeting' waardig maken.
Beetje jammer dat de Coupé een onverwachtte aankoop was, en dat het budget nu even op is, maar toch: Genoeg gelult: Poetsen! Ben erg benieuwd naar hoe ik het een en ander het beste kan aanpakken:

- Aanschaf machines ( DAP500 / 900? ) PRO900 d'r bij ja/nee?
- Aanschaf producten: Lak maar ook 'detailing' spul voor rubbers, banden, velgen en interieur
- Stappenplan voor de verschillende onderdelen

Heb al het een en ander gezien op het forum hier, maar kan door de bomen soms het bos niet meer vinden. Als iemand tips heeft? Graag!

Belangrijkste poets 'projecten'
- Zwarte Polo 2 Coupé -> Uni lak, Volkswagen (dus harde lak te verwachten?)
- Groene Polo 2 Steilheck -> Ook Uni lak, Volkswagen, maar zelf al (vaker) met Commandant 4 gepolijst: De lak is niet overal even dik meer :(
- Groene Polo 1 -> Zelf gespoten (Unilak) en afgetopt, maar mag wel eens goed beschermd

Overige poets projecten:
- Rode Polo 2 Coupe ( uni lak, fel rood ), met een stripingband over de flank die ik wèl wil behouden.
- Rode Polo 2 Steileck ( uni lak, bordeaux rood); saaie kleur, niet verschrikkelijk slecht, wel 26 jaar oud, nooit gepoetst, alleen gewassen

De andere polo'tje moeten nog gespoten worden voor ze weer de weg opgaan, dus dat worden waarschijnlijker spuiten, aftoppen en de beschermen.


Tips voor goed leesvoer (topics) zijn welkom! :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jaap,
Welkom op het forum,zo te zien ben je niet zo groen meer achter de oren :D
Stuur ff een berichtje naar cc met je wensen en je komt er zo uit!!
dap: zeker de 900 nemen!!

Groeten Danny
 
Welkom hier op het forum Jaap!

Leuk hier nog een Oosterbeker tegen te komen!
Zijn het jouw Polo's die op de kruising Steinweg-Nassaulaan staan?
 
Super Top zei:
Welkom hier op het forum Jaap!

Leuk hier nog een Oosterbeker tegen te komen!
Zijn het jouw Polo's die op de kruising Steinweg-Nassaulaan staan?

Is het jouw Mitsu die Donderdags altijd bij de brandweer staat :)

Jups! Is inderdaad 'mijn wagenpark' dat daar op die kruising rondzwerft.

Ik had je rode spatflabbers ook al herkend! :) Was er al langer achter dat je fanatiek bezig bent met je auto('s)! Die Colt ziet er in iedergeval goed uit! SuperTop :)

Jij hebt toch niet toevallig een DAP of wel? Zou wel eens zo'n ding in real life willen vasthouden/bekijken, voor ik er zelf 1 aanschaf: niet om te lenen, maar om te bekijken.
 
Dank je wel.

Klopt op donderdag staat er regelmatig 1 van mijn Mitsu's bij de Brandweer.
De Colt met de rode spatlappen is inderdaad de mijne en heb ook een witte Lancer 4x4.
Beide kunnen ze wel weer een detail beurtje gebruiken.

Ik heb een DAP500 en een PRO900. De PRO heb ik nog maar net en heb ik zelf ook nog niet gebruikt.
Als je de DAP een keer wilt lenen dan kan dat. We wonen in het zelfde dorp.

Groeten Tjalling (Super Top)

I
 
Super Top zei:
Dank je wel.

Klopt op donderdag staat er regelmatig 1 van mijn Mitsu's bij de Brandweer.
De Colt met de rode spatlappen is inderdaad de mijne en heb ook een witte Lancer 4x4.
Beide kunnen ze wel weer een detail beurtje gebruiken.

Ik heb een DAP500 en een PRO900. De PRO heb ik nog maar net en heb ik zelf ook nog niet gebruikt.
Als je de DAP een keer wilt lenen dan kan dat. We wonen in het zelfde dorp.

Groeten Tjalling (Super Top)

Super Top! Zoals gezegd: hoef m niet direct te lenen, maar in reallife bekijken (en ff testen? :) ) zou natuurlijk wel fijn zijn.
Ik heb gisteravond m'n eerste stukken klei besteld om eens te kijken hoe of dat dat werkt. Wil deze / volgende maand een begin maken met het 'opkuisen' van m'n nieuwste aanwinst,.. maar de motor van het gebakje heeft even prioriteit: Staat stil :(


LakaandeLak.jpg


Plaatje hierboven en hieronder zichtbaar?

LakaandeKap.jpg
 
Is prima!
Vanaf 7 juli kun je m'n DAP best lenen. Voor die tijd heb ik hem zelf nodig. Moet dan namelijk een touwauto onderhanden nemen.

Ik heb ondertussen het nodige detail materiaal bij elkaar verzameld. We kunnen ook als er tijd voor is samen naar je polo's kijken. Maar daar moeten we dan maar even contact over opnemen. Ook over de DAP tzt.
 
Super Top zei:
Is prima!
Vanaf 7 juli kun je m'n DAP best lenen. Voor die tijd heb ik hem zelf nodig. Moet dan namelijk een touwauto onderhanden nemen.

Ik heb ondertussen het nodige detail materiaal bij elkaar verzameld. We kunnen ook als er tijd voor is samen naar je polo's kijken. Maar daar moeten we dan maar even contact over opnemen. Ook over de DAP tzt.

PM :)


Vandaag d'n eerste bestelling van CarClean binnen: Netjes! Goed verpakt, cadeautje d'r bij :)^ Ik voorspel een blijvertje!

Positieve punten, welke eigenlijk vanzelfsprekend zouden moeten zijn bij alle webshops.. Ervaring leert anders:

- iDeal
- Stipt volgens voorraadlijst geleverd
- Fatsoenlijk verpakt

CarClean doet daar nog een schepje bovenop:
- Lage verzendkosten $$)
- Goed afgemeten verpakking :ja
- Cadeautje :party:

Ben d'r helemaal blij mee!