• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

West-Fries stelt zich voor

Kick Buttowski

Detailing guru
17 dec 2020
282
138
West-Friesland
West-Fries stelt zich voor

Beste leden van het Carclean Forum. Ik maak van deze gelegenheid gebruik om mij even voor te stellen als lid van het Forum. Nu ben ik al een tijdje lid en lees ik nog langer mee, maar het leek mij leuk om af en toe ook iets bij te dragen. Al verwacht ik wel dat ik meer in de vragende dan de adviserende rol zal zitten. Ik ben een man, begin 40, gelukkig getrouwd en heb twee jonge kinderen. Een dochter van 6 jaar oud en een zoontje van 1,5 jaar oud. Ik werk drie dagen per week bij de overheid en mijn vrije tijd besteed ik aan mijn gezin, huis, grote tuin en de diverse hobby’s. En zoals hierboven al benoemd, ik ben een West-Fries en woon in de kop van Noord-Holland.

Nu is natuurlijk de vraag hoe het virus (meer een verslaving) tot mij is gekomen. Toen ik nog een jochie van een jaar of 10 was, vond ik het al leuk om auto’s te wassen en te poetsen. Uiteraard gebruikmakend van het wel bekende 1 emmer systeem, waarbij je na afloop het water wat nog in de emmer zat over de “schone” auto mieterde……(afgekeken van mijn vader, zucht). Tegen de tijd dat ik een eigen auto had deed ik dat gelukkig niet meer en gebruikte ik het twee emmer systeem. De velgenemmer bleef nog een ondergeschoven kindje. Als poetsmiddelen maakte ik gebruik van de legendarische Turtle Wax en Commandant 3 en 4, die overigens prima werkte op de jaren 80 en 90 lakken. Wassen en poetsen deden we buiten. Van een inspectielamp, swirls en andere lakdefecten had ik nog nooit gehoord. Als het maar glom was het goed genoeg!

In 2011 heb ik een nieuwe witte Seat Ibiza 1.2 Tdi Ecomotive gekocht. Voordeel was; geen BPM, wegenbelasting en redelijk zuinig in gebruik. Al verschillen daar de meningen nog weleens over. Ik kan oprecht zeggen na 234.000 nagenoeg probleemloze kilometers de Seat nog heerlijk rijdt en de beste auto is, die ik tot nu heb gehad. De aanpassingen, die ik aan de auto heb laten uitvoeren; Onderzijde bumpers in kleur gespoten. 16 inch lichtmetalen velgen. Embleemloze grill en chiptuning tot 105 Pk. Nu begon ik mij steeds meer te irriteren aan de waskrasjes en swirls in de lak en wilde daar eindelijk eens aan wat doen. En daar ging ik…… “Down the Rabbit hole”. Veel gelezen op de diverse fora en de koop van een grote hoeveelheid autoshampoos, washandschoenen, emmers, gritguards, doeken, sealants, waxen en nog meer schoonmaakmiddelen was het gevolg. Een hogedrukreiniger, een tweedehands DAP900, pads en een set polijstmiddelen volgden snel. Na een paar auto’s van de familie te hebben gepolijst merkte ik dat ik niet genoeg correctiekracht uit de DAP haalde. Ik wijt dat niet zo zeer aan de techniek of de gebruikte middelen, maar meer aan het feit dat de DAP toch al aardig op leeftijd was en wat moeite had om op te starten. Ook na het vervangen van de koolborstels en het inkorten van het snoer bracht geen soelaas. Besloten om toch voor een Rupes LHR15 MarkIII te gaan en de Seat gepolijst naar tevredenheid. Kan het beter? Uiteraard, maar ik ben hier dan ook om te leren en ervaringen op te doen.

Een paar foto's dan:

DSC_0040.jpg


DSC_0033.jpg
DSC_0042.jpg
DSC_0022.jpg
 
Allen,
Bedankt voor het warme welkom op dit forum!

Welkom op het forum.
Leuke oplossing voor de trekhaak. ;)
Met een toefje slagroom is alles lekker!

Helaas heb ik de Seat laten schorsen, omdat zij in verband met Corona te weinig gebruikt wordt voor een diesel. Ik heb tijdelijk de beschikking over een dienstauto, die trouwens niet de moeite is om te detailen. Ik ben er nog niet over uit of dat de Seat blijft of verkocht wordt. Er is namelijk een nieuw (benzine)lid in de familie gekomen, die nu staat te glimmen in de garage. Zodra ik daar knappe foto's van heb gemaakt zal ik die hier posten.
 
Welkom Kick, en een mooie introductie. Wat die emmer resterend sop betreft, is het als jochie destijds nét iets anders geleerd: die werd verdeeld over de vier wielen, die verder niet schoongemaakt werden, maar zo toch een beetje schoonspoelden.
 
  • Grappig
Reactions: Kick Buttowski