• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

West uit Zuid Holland

west-13

Detailing rookie
21 feb 2020
8
15
Goedendag ,

Even voorstellen Mijn naam is Lesley 32 jaar oud
Leuk forum heb al hoop gelezen , niet alles want het is heel veel :)

heb diverse leuke auto's gehad die ook vaak op auto shows te vinden waren . momenteel nog zoekende naar de volgende auto ( nu tijdelijk een starlet uit 1999 )

afgelopen week een S1000RR uit 2012 gekocht .
weekend gelijk een beetje gepoetst met de hand .

ben wel in het bezit van een dap900 maar durf ik nog niet aan op een motor en wellicht binnenkort een kleinere tol of iets kopen . (TIPS ZIJN WELKOM )


ben nog een beginner en niet overal verstand van natuurlijk maar doe me best :cool:

hoe die erbij stond .
S1000RR.JPG
S1000RR1.JPG
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom op het forum, Lesley.

Er is tegenwoordig wat meer keus in compacte machines die beter geschikt zijn om bijvoorbeeld een motor te polijsten.
Rupes BF LHR75E Mini, DAP EVO MINI, Rupes Flex XFE 7-12 80 of een Rupes BF Nano Ibrid (al is die laatste wel een stukkie duurder)

Een micropolisher is ook wel wat voor een motor, maar bedenk je wel dat dit puur roterend polijst en dus wel wat ervaring en/of gevoel vereist.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Top dankuwel . ik ben na mijn monello finale nog met poorboys white diamond over de lak gegaan .

is het nu nog het beste om een wax / sealant eroverheen te doen ? wellicht aanraders ?
ivm dat ik het toch lastige kleur vindt .. qua glans / wetlook wil ik hebben eigenlijk
 
Ik heb nog wel de autofinesse Tough Coat Paint Sealant - 250ml liggen . is dit wellicht voor voorlopig een optie ?

thanks alvast voor de snelle antwoorden :) maar dan kan ik het vanmiddag nog even doen voordat ik een klein stukje ga rijden :)of zit er nog een tijd op dat je het moet laten '' uitharden '' ?
 
Volgens mij is dat een spray-sealant. Dat is beter dan géén beschermlaag over je glaze. ;)
Zo’n sealent en een glaze lijkt mij nou niet de perfecte combo.
af tough Prep (wordt vaak in combo gebruikt mt de paint sealent) is bv een cleaner die geen glaze oliën achterlaat.
 
In aanvulling op @The Joy Of Detailing Er is tegenwoordig een mooie betaalbare machine van Polishing Power, de DAP Evo Mini. Ik weet niet of je met je DAP900 al met de kleine steunplaat en met 4" pads hebt gewerkt, dan kun je op een motor al veel meer dan met de normale 5,5" pads op de grote steunplaat.

Een voorbeeld van een kleine betaalbare machine is de Proxxon (is er ook in accu uitvoering), in mijn ervaring een machine waar je bij verstandig gebruik eigenlijk geen hologrammen hoeft te zien, en als je ze wel hebt zijn ze erg licht en makkelijk te corrigeren met een DAP. De Proxxon kan veel meer dan je zou verwachten van een machine met zo weinig vermogen, maar dat komt omdat het een kleine (en betaalbare) rotary is.
hbm-050-50.jpg-1200x600-297a3ebc88.jpg

gccbostxfh.jpg
 
Dubbele lagen wax o.i.d. geeft geen dubbele bescherming. ;) Mocht je tijdens de eerste laag iets gemist hebben, dan zou je met de tweede laag het waarschijnlijk wel raken.
 
Dubbele lagen wax o.i.d. geeft geen dubbele bescherming. ;) Mocht je tijdens de eerste laag iets gemist hebben, dan zou je met de tweede laag het waarschijnlijk wel raken.

thanks , zeker omdat er zoveel lastige hoekjes inzitten enzo zal ik hem miss nog een keer doen .

bedankt voor de feedback .
 
Ik zou gewoon nog een rondje doen, gewoon omdat het kan. Zoals je al aangeeft met het oog op alle hoekjes en randjes.
Inderdaad geen dubbele bescherming of levensduur, maar wel 'n tikkie beter. En het kost ook niet de tijd of de wax zoals bij een hele auto. ;)
 
Laatst bewerkt: