- Goed, kwalitatief schuurpapier doet zoals hierboven al vermeld, erg veel. Net zoals dit voor de meeste dingen wel opgaat.
- Een droogtijd kan je nooit algemeen maken tenzij je dit afbakt in een spuitcabine, dan is droog, droog (aanraakdroog!). Afhankelijk van hoe dik je iedere laag zet, hoelang/voldoende je iedere laag laat uitdampen, temperaturen,... alles speelt hier een rol in mee dus zeggen dat het na 24u droog is (om nog wel te schuren + polijsten, is onzin). Dat is hetzelfde als zeggen dat water na 24u in ijs verandert, dan mag je in de zomer heel erg lang wachten.
vb. Om je een idee te geven, als een wagen uit de spuitcabine komt, moet je ook niet binnen de 24u gaan wetsanden en polijsten want dan is de lak nog te vers/zacht. De solventen dienen nog weg te trekken en het uitharden gaat verder en kan dagen/weken duren, dit is voor spuitbus lak net hetzelfde.
- Ik denk dat er al eerder werd voorgesteld om eens zwarte verf te vernevelen over het geschuurde stuk, als je hierna terug schuurt, zie je perfect waar je onvoldoende hebt weggehaald, je kan ook "schuurgids" gebruiken hiervoor.
Ook is water bruikbaar al is het met water stukken moeilijker om haarfijne krasjes te zien.
Je moet natuurlijk niet, maar je mag deze dingen van mij gerust aannemen. Ik heb net wat meer ervaring dan 7 weken inlezen.