• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wetsanden kras op testpaneel met P1500 en P2500 en M105 Meguiars

Vamos

Detailing rookie
21 jun 2012
25
0
Vandaag alweer slecht weer in België..
Dus maar eens mijn testpaneel naar boven getoverd. Net de levering binnen gekregen van Carclean.com dus kon aan de slag.

Benodigdheden:

- Meguiars mirror glaze sanding backing plate
- Meguiars unigrit 1500p
- Meguiatrs unigrit 2500p
- Meguiars Mirror glaze 105 Ultra cut-compound
(Polijstmiddel voor het napolijsten)


We beginnen met het oppervlak te inspecteren. Hier zien we een zeer diepe kras die tot op de grondlak zit.

Om het oppervlak proper te maken clay ik allereerst voor ik ga wetsanden. Zo komt de lak blank te staan.

Eenmaal geclayt begin ik met de unigrit 1500 papier rond mijn backingplate te draaien.
Ik dompel hem onder in water, en spuit ook water op de carrosserie zodat hij goed gaat glijden. Na het zachtjes wrijven over de lak krijg je dit.

Hierna gaan we van start met unigrit 2500 fijndere zandkorrel.
Volgend resultaat.

Nu gaan we de lak cleanen om de glans terug te krijgen met de ultimate cut compound van meguiars.
Zoals je ziet is de kras er nog steeds, maar deze is al enorm verminderd. Ik zou eens de lakdichtheid moeten meten voor ik verder ga want op volgende foto zat ik iets te ver. (dit is maar een testpaneel, geen zorgen)

Dit bekom je als je te lang wrijft met de unigrits.

Dus geen katje om zonder handschoenen aan te brengen.
Ik heb trouwen de meguiars G220 V2 gebruikt om het product op te cleanen.
Ging perfect.

Mochten er vragen zijn, stel ze gerust.
Groeten
Vamos