• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wetsanden met een DA

probleem met een lakdikte meter is dat je de totaal dikte meet, je weet dus niet hoe dik primer, kleur en blanke laklaag afzonderlijk is.
het geeft je wel een indicatie hoeveel er afgaat mits je exact op dezelfde plek meet, voor het zelfde geld meet je de eerste keer op een top en de tweede keer in een dal.
En met wetsanden maak je alles glad, net als met een orangepeel pad, het voordeel van een orangepeel pad op een dap is dat het minder snel gaat en dus veiliger dan met een orangepeel pad op een rotary, want je bent gewoon met P2000 aan het schuren.
 
Orangepeel pad op een DAP? Werkt dat voldoende? Dacht dat die dingen per definitie voor een Rotary waren? Ik zit mij hier steeds meer te vergapen aan de hoeveelheid peel op mijn auto :dizzy: ik dacht dat ik mijn stappenplan voor de V60 aardig uitgelijnd had, maar nu ik de peel zie wil ik dat ook op de to-do gooien....man man man

Anyway TS, hebben ze je al gezegd dat wetsanden heel gevaarlijk is :innocent:

Zonder dollen, je doet het lekker op een sloopkap, ideaal toch, lekker proberen. Voelt het niet goed, doe je het ook niet op je auto. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
 
nou ik weet hier inmiddels ook een stuk meer van.... als je genoeg tijd hebt kan je genoeg peel verwijderen .....

Bij excenter of handmatig schuren moet je vooral ook letten op eventuele pigtails en die kunnen ook behoorlijk nasty zijn als je lekker bezig denkt te zijn en er zit een vuiltje onder je schuurschijf zit zo je paneel onder dus schoon maken, schoon maken en schoon maken zou ik zeggen.

Met denim pads is mijn ervaring wel positief zeker kwa verschil in tijd. Maar ik heb ook dat ik even niet weet op welk punt ik nu iets fout heb gedaan ik had ook een soort krassen hiervan in de lak net als pigtails maar dan van de rotary.
Volgens mij was het een kombi van wellicht teveel residu , te weinig compound (smering) te veel druk of hoek op bepaalde punten.

Deze defecten heb ik later wel weg gekregen met deels een velvet pad te gebruiken en high cut pad met een high cut compound. Met alleen een highcut pad was het een onbegonnen zaak met mijn harde lak.

misschien iemand hier iets licht over kan laten schijnen, maar na ongeveer 30 uur ben ik wel klaar in een schuur/denim pad combinatie.
 
Als het te warm wordt dan kan het polijstmiddel gaan rullen tot balletjes. Misschien dat dat de 'pig tails' heeft veroorzaakt?

Een hele auto orange peelen is inderdaad behoorlijk tijdrovend. Is de auto nu ook klaar?
 
Als het te warm wordt dan kan het polijstmiddel gaan rullen tot balletjes. Misschien dat dat de 'pig tails' heeft veroorzaakt?

Een hele auto orange peelen is inderdaad behoorlijk tijdrovend. Is de auto nu ook klaar?

Ja ik vraag het me inderdaad af. Ik had even een nieuwe schone pad gepakt en deze goed geprimed of je het noemt en voorzichtig geaait genoeg compound gebruikt de hcc 400 van menzerna en toen heel wat krassen verminderd, vervolgens weer mooi being gekregen met een highcut pad.

De auto is nu klaar voor de glas coating dus. Vandaag heb ik mooi dubbel inspectie met de zon kunnen doen. Het enigste wat ik niet heb gedaan is de voorbumper en skirts. Daar komt folie overheen. Dak ook niet dat was in orde.

Dus ik ben echt blij het resultaat is echt super. Eerste keer dat ik het zo in detail heb aangepakt.

Dank jullie voor de tips in mijn project topic
 
  • Leuk
Reactions: Jansen