Hallo,
Vandaag heb ik een van de wielen van onze nieuwe BMW 525i behandeld. De wielen willen we in topstaat omdat we mee gaan doen aan het Meguiar's Show & Shine contest, 29 maart bij TT Assen.
In het kort heb ik dit gedaan:
- Wassen met Meguiar's All Purpose Cleaner
- Reinigen met Autoglym Wheel Cleaner
- Teer verwijderen met Autoglym Glue & Tar remover
- Gekleid met Meguiar's klei en Meguiar's Last Touch 1:1 verdund
- Gepoetst met Autoglym Super Resin Polish
- 2 Lagen Poorboy's Wheel Sealant voor extra bescherming
Ben zo'n 2 uur bezig geweest met het wiel. Hier zijn de foto's!
Voor de gehele behandeling:
Ik ben begonnen met het infoamen van de wielkast en het wiel. Als shampoo heb ik Meguiar's All Purpose Cleaner gebruikt.
De wielkast is goed ingeschrobd met een oude afwasborstel.
Na:
Het wiel heb ik met een zachtharige borstel gewassen om de losse vervuiling weg te halen.
Het wiel was hierna redelijk schoon.
Daarna heb ik het ingespoten met Autoglym Wheel Cleaner, een hele sterke velgenreiniger uit de professionele lijn. Hiermee werd de meeste remstof wel verwijderd. Ik heb het ingewerkt met een kwast.
Na:
Het wiel oogt schoon, maar zit nog vol met ingevreten remstof en kleine teerdeeltjes.
Het wiel is ingespoten met Autoglym Glue & Tar remover, wat het teer en de remstof oplost:
Na:
Aan de binnenkant zat nóg meer remstof en teer!
Dit loste ook zo op:
Na:
Nu oogt het wiel nog schoner. Maar het zit nog steeds vol met microscopisch kleine vervuiling! Met klei kan dit worden weggehaald.
Je kunt goed zien wat voor troep er op het kleiblokje komt:
Na het kleien:
Na het kleien heb ik het wiel gepoetst met Autoglym Super Resin Polish.
Na:
Daarna 2 lagen Poorboys Wheel Sealant.
Voor:
En hier het resultaat van 2 uur werk! Nog 2 wielen te gaan, dus nog 4 uur werk
Bedankt voor het lezen!
Groeten,
Matthijs
Vandaag heb ik een van de wielen van onze nieuwe BMW 525i behandeld. De wielen willen we in topstaat omdat we mee gaan doen aan het Meguiar's Show & Shine contest, 29 maart bij TT Assen.
In het kort heb ik dit gedaan:
- Wassen met Meguiar's All Purpose Cleaner
- Reinigen met Autoglym Wheel Cleaner
- Teer verwijderen met Autoglym Glue & Tar remover
- Gekleid met Meguiar's klei en Meguiar's Last Touch 1:1 verdund
- Gepoetst met Autoglym Super Resin Polish
- 2 Lagen Poorboy's Wheel Sealant voor extra bescherming
Ben zo'n 2 uur bezig geweest met het wiel. Hier zijn de foto's!
Voor de gehele behandeling:
Ik ben begonnen met het infoamen van de wielkast en het wiel. Als shampoo heb ik Meguiar's All Purpose Cleaner gebruikt.
De wielkast is goed ingeschrobd met een oude afwasborstel.
Na:
Het wiel heb ik met een zachtharige borstel gewassen om de losse vervuiling weg te halen.
Het wiel was hierna redelijk schoon.
Daarna heb ik het ingespoten met Autoglym Wheel Cleaner, een hele sterke velgenreiniger uit de professionele lijn. Hiermee werd de meeste remstof wel verwijderd. Ik heb het ingewerkt met een kwast.
Na:
Het wiel oogt schoon, maar zit nog vol met ingevreten remstof en kleine teerdeeltjes.
Het wiel is ingespoten met Autoglym Glue & Tar remover, wat het teer en de remstof oplost:
Na:
Aan de binnenkant zat nóg meer remstof en teer!
Dit loste ook zo op:
Na:
Nu oogt het wiel nog schoner. Maar het zit nog steeds vol met microscopisch kleine vervuiling! Met klei kan dit worden weggehaald.
Je kunt goed zien wat voor troep er op het kleiblokje komt:
Na het kleien:
Na het kleien heb ik het wiel gepoetst met Autoglym Super Resin Polish.
Na:
Daarna 2 lagen Poorboys Wheel Sealant.
Voor:
En hier het resultaat van 2 uur werk! Nog 2 wielen te gaan, dus nog 4 uur werk
Bedankt voor het lezen!
Groeten,
Matthijs