• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie neemt mijn angst weg?!?

In beide gevallen zal ik na moeten bewerken met een witte pad.. En die heb ik (nog) niet. Maar niemand die problemen ziet met het werken met een schuurmachine?! Toerental?

Uiteraard zal ik eerst een testobject toepassen voordat de auto wordt behandeld. Wol zie ik als paardemiddel.

Robert
 
Ome Robert zei:
Maar niemand die problemen ziet met het werken met een schuurmachine?! Toerental?

In de eerste plaats, wat voor schuurmachine is het? Merk, type, vermogen?

Als de machine daadwerkelijk als schuurmachine is gebruikt, dan is het absoluut raadzaam deze eerst grondig te reinigen.

Je wilt géén stof e.d. tussen je polijstmiddelen hebben zitten. 8o
 
@nicknameless

Probleem is dat mijn broer de schuurmachine heeft.. Hij heeft het een keer aangegeven en heb de machine een aantal keer gevonden op detailer sites. Gelukkig heb ik de beschikking over werklucht en kan de machine goed schoon spuiten.

Ik probeer de machine te achterhalen..

Robert
 
Zo, het zit erop!

In totaal 5 uur gespendeerd aan een frans hondenhok. Maar, ben heel wat wijzer geworden en heb alle materialen kunnen testen.

Wat mij (enorm) tegenviel:
Swirls of andere oneffenheden verwijderen met de hand... NIET te doen!
Een Renault Espace doe je niet "effe" :-(
Trim restorer van PB liet een vlekkerig resultaat achter. Tot twee keer toe gesmeerd.

Wat meeviel:
M`n broer had de auto recent gewassen en was "acceptabel"
De test met de schuurmachine!!
Verder niks..

Ik zal een nieuw draadje aanmaken van dit project..

Groeten,

Robert
 
weet ik wel zeker dan!

gewoon een gezonde spray apc er overheen, even inwerken met een borsteltje
daarna trimsrestorer er overheen
 
@Robert: heb het zelf ook niet verzonnen hoor, slimme rakkers alhier hebben de ervaring voor mij mooi weggezet ;)
Ik papegaai het gewoon verder, we zijn er om elkaar te helpen toch :)
 
Ik zou graag van jullie commentaar willen op de volgende stappenplannen. Zijn ze OK of zou hier en daar wat verandert moeten worden. Ik twijfel of al de voorbereidingsstappen nodig zijn met de PB producten (en professional polish en white diamond en....) Ik zou graag wat meer PB spullen willen gebruiken icm Meguiar's producten. (Het beste van twee werelden). Ik poets altijd met de hand.

Plan 1:

-Wassen met Meg's NXT carwash
-kleien met Meg's smooth surface
-Meg's DC step1
-Meg's DC step 2
-2 laagjes Meg's NXT wax

Plan 2:

-Wassen met Meg's NXT carwash
-kleien met Meg's smooth surface
-PB Professional Polish
-PB White Diamond
-PB EX-P (MOET hier nog wax over?)

(zijn er overbodige stappen in 2? Bijvoorbeeld te veel reinigingsstappen)

Plan 3:

-Wassen met Meg's NXT carwash
-kleien met Meg's smooth surface
-PB White Diamond
-EX-P
-2 laagjes Meg's NXT
 
@Fouke:

Ik heb geen ervaringen met Mequiars produkten, maar naar mijn mening gaat het "fout" bij de volgende zin..

Ik poets altijd met de hand.

Ik heb ook getracht handmatig een auto te poetsen/detailen/cleanen (doorhalen van niet van toepassing is), maar dit is mij niet gelukt.. En ook niet een beetje niet, maar echt helemaal niet!

Ik heb sinds kort een excentrische schuurmachine met de geschikte pads en dit is het enige waar je je geld in moet stoppen. Koop niet eerst 100 flesjes, maar eerst een DAP en daarna pas de middelen. Geloof mij!

Ik heb alles van PB en het bevalt prima.

Succes met de hobby, maar kijk uit... het is VERSLAVEND!!

Groeten,

Robert
 
Ome Robert zei:
Ik heb sinds kort een excentrische schuurmachine en dit is het enige waar je je geld in moet stoppen.

Deels waar, en de rest blijf je investeren in de juiste pads/doeken/vloeistoffen/etc.
Doe ook eens een clinic; bespaar je uiteindelijk tijd en geld
 
Carclean zit hier zo`n hele kilometer verwijderd van het werk.. Zal de clinic agenda eens in de gaten houden!

De excentrische schuurmachine is te leen en binnenkort komt er een DAP aan. Moet het thuis nog even melden zeg maar.. Maar het DAP`pen is echt geweldig en de schuurangst is helemaal weg!!

Groeten,

Robert
 
Dan heb ik nog een vraag: ik wil graag de PB lijn wat meer uitproberen en binnenkort bij carclean gaan bestellen. Ik heb de PB brochure eens goed doorgenomen. Voor een goede reiniging dacht ik dat de Professional Polish prima zou zijn. Moet ik hierna ook de White Diamond gebruiken of is dat dubbel. Vervolgens zou ik dan de EX-P willen gebruiken.
 
+1:
1 - ProfPolish reinigt ( pad afhankelijk, dwz wit 'schuurt' meer en zwart 'glimt' meer ( weet even niet anders te formuleren ))
2 - White Diamond is de glaze
3 - EXP is de sealant, deze sluit het geheel netjes af ( mag hoeft niet getopt worden met een wax )