• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie neemt mijn angst weg?!?

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
45
Omgeving Rotterdam
Heren,

Inmiddels is de bestelling bij CC een feit! Ik heb de volgende materialen tot mijn beschikking:

"Shine" Shampoo (industrieel en ruikt heeeel erg naar krasstraat)
Wash mitt
OBDT
Meg`s consu klei met 1:1 spray
SSR1 i.c.m. autoglym rode voor gevormde handpad, cuttingfactor 0
De nodige MF doeken
(Heb geen glaze)
EX-P
Natty`s wax

Dit is, na wat ik gelezen heb, de juiste volgorde. De stap glaze heb ik even overgeslagen maar kan wellicht bij een volgende behandeling worden toegevoegd.

Zijn er op- of aanmerkingen over deze werkwijze? En dan met name over het deel met de SSR1. Is het handig om dit met zo`n handpad te doen? Ben heeeel erg bang dat ik de minimale swirls erger ga maken. De auto is altijd netjes met de hand gewassen dus verkeert de lak in zeer goede staat (Ford Focus 2009 vision blue).

Wie helpt mij van mijn "schuur"angst af?!

Groeten,

Robert
 
met SSR1 zul je geen extra swirls krijgen...
maar waarom geen PB Prof polish??

jammer van je Glaze, deze zorgt ECHT voor de diepe glans..



succes met je poetsen :)
 
1 - ga je echt niet erger maken hoor !
2A - de spullen zijn dus danig van aard dat fool-proof is
2B - heb zowaar het idee dat je de minimale swirls er niet uit gaat halen met de rode pad, deze is immers meer bedoelt om de EXP mee aan te brengen ( zou de wax met zo'n geel handpadje doen );

samengevat: je gaat niks schuren, maar weet wel dat je de lak na kleien en met de SSR met rode pad ( stiekem wel gebruiken ) de lak nu eens een keer goed reinigt.
Als je na gebruik van de rode pad deze goed reinigt ( wasmiddel, warm water en reinigen maar ), je deze dan weer kan gebruiken om de EXP mee aan te brengen, daarna zoals gezegd de wax.

Je zal merken dat de lak véél gladder zal aanvoelen en veel schoner is, de aanwezige minikrasjes etc zullen nog wel wat zichtbaar blijven.
Je zou er dan eventueel voor kunnen kiezen om dit weg te toveren met OF Black Hole ( glaze met fillers ) OF met Autoglym SRP ( mega veel fillers )
 
Kijk... Dit waren de woorden die ik nodig had!

Ik heb wisselende verhalen gehoord over black hole/white diamond. De een vond het geweldig, de ander merkte geen verschil. Ik ga hier nog even over nadenken. Ben wel een groot liefhebber van een wet look. Zeker met mijn fel blauwe auto!

Heb komende vrijdag een behoorlijk verwaarloosde Renault Espace op de planning staan (wassen, kleien, SSR en wax), dus ga ik hier lekker op oefenen. Deze wordt bijna nooit gewassen dus zal het wel op moeten knappen. Hoef gelijk niet meer naar de sportschool...!

Wat betreft de prof. polish.. Denk dat het redelijk vergelijkbaar is met de SSR serie. De recenties van SSR zijn vele malen beter. Niet dat je hier blind op moet staren, maar heel veel mensen gebruiken de SSR en zijn erg tevreden. Vergis je niet dat dit mijn eerste ECHTE detail wordt. Dus het wordt proberen en waar nodig veranderen. Hopelijk snel een verslag van de Espace en mijn eigen auto..

Groet,

Robert
 
Tipje om swirls te voorkomen.

Oefen weinig tot geen druk uit op je klei.

Zelf begon ik ook als een bezetenen te "schrobben"met de klei met als gevolg micro krasjes.
Adrie heeft een mooie tutorial er voor gemaakt, lees die eens op het gemakje door.Klik Hier
 
Zo zo, een Espace met de hand die vermoedelijk een een redelijk slechte staat verkeerd. Respect.
Jij komt zeker een week niet meer bij de sportschool!

Goed dat je gaat oefenen. Vermoedelijk ga je constateren dat je bepaalde lak defecten niet weg krijgt met de middelen die je tot je beschikking hebt. (Dus kun je altijd nog grovere pads of grovere polijstpasta aanschaffen).
Tevens zou je kunnen constateren dat je met de milde middelen redelijk lang bezig bent en dat je met grovere middelen vermoedelijk snellere stappen maakt.

Veel succes Ome Robert en we zijn benieuwd naar je bevindingen en ik weet zeker dat je bij vragen nog meer goede tips zult krijgen hier.

Vriendeljke groet,
Aficior
 
Ome Robert, ik kan wel even kijken of ik even langs kan komen met mijn Black Hole, kan je hem even testen. Moet alleen wel werken, maar mocht je interesse hebben hoor ik het wel.
 
@ Dennis...


smiley_lol.gif
smiley_lollol.gif
 
....volgens mij heb ik iets gemist?!?!


Oke, update na 2 minuten: Ik snap um! :grinning:

Maar ondertussen de SSR1 geprobeerd bij een collega zijn auto (VAG lak), maar dat doet weinig! Hopelijk heeft renault een zachtere lak en anders ben ik genoodzaakt SSR2 en een pad met cuttingfactor te nemen.

Morgen weet ik het!

Robert
 
Kleine update...

Mijn broer (van de espace) heeft een excentrische schuurmachine met 5" pad! Ik voel een kleine bestelling aankomen bij CC. of zitten er haken en ogen aan?!? Momenteel zit er een schaapie en een andere pad bij, maar ik acht de kans zeer klein dat deze geschikt zijn om te detailen. Wol schijnt gelijk te zijn aan een oranje/gele pad..

Heb er zin in..!

Robert
 
punt van discussie..

ik zie wol niet aggresiever als geel.
wol heeft minder na bewerking nodig.

ik gebruik liever na oranje, een wolletje, hou niet zo van die leipe zware vliegensponsen