• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie weet hoe dit komt

Ik ga binnenkort een test doen met o.a.de WaxOyl 100+. Ik heb in mijn hoofd dat een sealant een betere sheeting heeft omdat een sealant vuil niet laat hechten (glad).
Ik heb toevallig nog wat van die WaxOyl-sponzen liggen, dus ik probeer het gewoon is uit. (Test gepland op sloopmotorkap)

In de slechtere maanden van het jaar word je auto helemaal snel vies en dus zou ik het eerder bij een sealant houden en misschien wat glans inleveren, maar wel minder hechting van vuil.

We gaan het binnenkort zien, moet de motorkap nog even onder handen nemen vóór de test.

Greetz

Dat is volgens mij inderdaad 'vuile regen' die opdroogt.
Ik heb liever sheeting dan beading.

Heb onlangs mijn motorkap eens 50/50 behandeld met Meguiars Paint Protect en Sonax Netshield.
Na een regenbui gaf dat dit resultaat:

conv_2698.webp

Ik vraag me nu af ik heb monello acquafobia aangeschaft en wil dit gaan gebruiken in de hoop een betere sheeding te krijgen maar nu leesen zie ik ook weer dat sonax netshield hier erg goed in is . Mijn vraag is dan ook zijn deze 2 producten met elkaar te vergelijken ?

Nee, Sonax PNS is een sealant/coating met bijbehorende aanbreng instructies. Aquafobia is een spray on, wash off booster/sealant.
Beide beschermend,maar totaal anders in mijn ogen

PeterS ; Ik had die 50/50 al eerder van je gezien. Wat een sheeting, zeg! Ik zou dat boven een dikke beading kiezen.

Ik ga is even verdiepen in het spulletje.

Greetz