• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wit in steenslag met srp

Porter

Detailing chief
14 feb 2010
107
75
Heren ik doe mijn auto 2 x per jaar met de dap en de monello lijn,
Tussen de wasbeurten door doe ik hem altijd met autoglym super polish en sealant van autoglym.

Over al deze producten ben ik tevreden, ik heb een zwarte auto met blanke lak.
Nu zoek ik alleen een vervanger voor de srp ivm het krijten/wit worden van het restproduct in de steenslag.....
Is er een wax welke daar geen last van heeft, welke ik ipv srp kan gebruiken.

De autoglym srp blijft niet superlang zitten maar werkt we heel. Licht....ik vind het niet erg om elke maand de auto effe hiermee te verwennen....wie heeft tips om het krijten te voorkomen...eja de steenslag laten bijwerken kan ook maar ik zoek het liever in de wax....
Zelf denk ik om spray and wipe te gaan proberen...
Alvast bedankt voor de reacties,
 
Turtle Wax Color Magic Plus.

¦Maakt krasjes minder zichtbaar.
¦Reinigt en herstelt kleur en glans.
¦Maandenlange bescherming.
¦Gemakkelijk en snel te gebruiken.
¦Geschikt voor alle lakken. (Inclusief metallic.)
¦Verkrijgbaar in diverse kleuren.
¦Camoufleert diepe krassen en steenslag.
¦Inhoud: 500 ml.

rofl , maar alle gekheid op een stokje : ik heb ook een wax van dit merk hoor :
Waarom : stond in de aanbieding en ik zal het zelf ff vermelden (anders komt er toch zo'n reactie) : ik rijd "maar" in een Renault :roll

Moet zelfs toegeven dat deze wax een mooie glans geeft én makkelijk aan te brengen was : een mf-padje redelijk vochtig en zeer dun aangebracht . Uitpoetsen was een eitje .
25072012018.jpg

:-b
 
Even vanuit het oogpunt snel, makkelijk en zeer gebruiksvriendelijk:

Spraysealent: Carpro Reload, is gewoon een sealent in een sprayfles, opnevelen op de lak of op een doek, uitwrijven, doek omkeren nog een keer wrijven, klaar.
Standtijd haalt makkelijk 2 maanden, mijn ervaring is dat SRP dat niet echt haalt.
Dit product heeft niet de licht vullende eigenschap die SRP wel heeft, maar stel je daar niet teveel van voor.
Je krijgt in ieder geval met Reload geen witte resten meer in je steenslagputjes

Spray & Wipe werkt perfect, ook prima voor je lak en glaswerk na de wasbeurt.
Wil je alleen een klein beetje boost voor je waxlaag, dan zou ik Poorboys QD+ kiezen.
 
turtle wax ice geeft in iedergeval geen witte rommel na en slaat dus ook niet wit uit op rubbers en kunststof...

Het leuke is dat je deze gewoon over een andere wax kan doen, dus een keer in een zeer goede wax zetten en dan na de wasbeurt gewoon even met turtle wax ice doen, en de ice kan ook gewon in de volle zon gebruikt worden, je hebt er twee varianten van, vloeibaar en vast, makkelijk op te brengen en weer uit te poetsen.

Ik heb nog geen andere wax gevonden die hetzelfde doet, het enige nadeel zou zijn dat de standtijd niet zo lang is van turtle wax ice, maar als je toch iedere maand bezig gaat maakt dat niet uit.
 
Je zou in plaats van de SRP ook een combinatie van Poorboys World Black Hole en een Dodo Juice wax kunnen gebruiken zoals Purple Haze (Pro) of Blue Velvet (Pro). Deze zou je bij kunnen houden met een detailspray met carnauba/ sealant eigenschappen zoals Poorboys World QD+, Dodo Juice Tropical Mist, Meguiars NXT Generation Detailer, Meguiars Ultimate Quik Detailer of C.Pro Reload.