• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte auto grondig beschermen

Broekie

Detailing addict
12 aug 2014
13
63
Balen
Hallo allemaal, ik heb een witte wagen van 1986 die ik graag zou beschermen en ook de kleur doen ophelderen. Het is geen metalic maar een gewone RAL kleur.
Nu ben ik van plan de auto grondig te wassen, te kleien, te polijsten en nadien nog een Gyeon - Q² Mohs caoting op te zetten. Is dit eiegenlijk voldoende of kan er voor of na de coating nog iets van White Diamond ofzo gebruikt worden?

Wat is jullie menig hierover?
 
De coating moet op een schone ondergrond worden aangebracht.

Dus na het polijsten de lak goed ontvetten met bijvoorbeeld Gyeon prep en dan daar de coating opzetten zonder iets eronder.
 
White Diamond voegt zeker iets toe. Probleem is alleen dat de coating op een schone ondergrond aangebracht moet worden dus op de schone lak.
Een glaze zoals de white Diamond is in dat opzicht een vervuiling. Wanneer je een glaze gebruikt onder een coating dan kan dat problemen opleveren met vlekken en stippen als gevolg.

Overigens heb ik de mohs in januari aangebracht op mijn witte bedrijfswagen (Focus) en ik kan je na 50.000 km zeggen dat je daar zeker geen spijt van gaat krijgen.