• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte auto

Bouwe

Detailing trainee
17 jan 2022
18
45
Na vele zwarte auto's is dit mijn eerste witte. Dit exemplaar heeft wel eens een wasstraat bezocht gezien de swirls die ik hier en daar aantref. Ik dacht eerst tijd te willen gaan steken in het polijsten van de wagen. Voor mij dan de eerste keer. Maar die tijd is momenteel lastig te vinden. En het corrigeren van een witte auto in de buitenlucht lijkt mij toch een stuk lastiger te zijn dan een donkere kleur. Je kan denk ik lastig zien wat voor correctie je bereikt.

Dus ik dacht: ik bestel de Fussocoat light bij Carclean HQ. Keurig ontvangen. Van de light versie lees ik weer dat de light variant minder fillers bevat dan de dark variant. En in vergelijking met een Collinite 845 ook minder shine geeft. Een andere optie waar ik over na zat te denken is een glaze en deze dan aftoppen met ProtectorWax van KochChemie. De PW heb ik nog staan namelijk. Waar doe je goed aan met een witte kleur?

036d6bc3-3b1d-4080-ae27-c6f7f5445074.webp

Fusso is prima hoor. Misschien dat Collinite meer glans geeft. Maarja, op een witte auto, zie je dat verschil amper. Fusso heeft weer een betere beading en standtijd. En glans komt nooit uit een flesje. Daarvoor moet je echt polijsten.
Gewoon die fusso smeren. En Protector wax als onderhoudsmiddel. Om de paar wasbeurten. ;)
Een glaze zou ik overslaan.

• Leuk
Reacties: Ric325i en Bouwe