• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte droogdoek monello

IkBenHet

Detailing rookie
10 mrt 2022
11
15
Ik heb de witte monello droogdoeken pas gelden binnen gekregen. Ik vindt ze behoorlijk tegenvallen tegenover de groene.
De groene heb ik al jaren en wat drogen die geweldig ten opzichte van de witte.
Ik gebruik de groene soort ook voor uitpoetsen van collinite 915. Ook daarvoor zeer geschikt.
Ik moet nu extra witte bijbestellen want 3 is toch te weinig om een middenklasse auto te drogen.
Ook al vindt ik ze niet geweldig, ik koop weer witte bij omdat het dan makkelijk is om droog doeken te onderscheiden van wax doeken
 
Mijn favoriete droogdoek is echt de Gyeon Silk Dryer (XL).
Ik heb in het verleden ook de Monello droogdoek gehad. Geen problemen mee ondervonden.
Probeer ze eens te wassen in de wasmachine met een scheutje Poorboys Typhoon wasmiddel.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Mijn welgemeend excuus, inderdaad de groene zijn de pluche Verde, geen droogdoek maar ze drogen wel perfect.
Heb er destijds meerdere van gekocht.
In het begin droogde ik de auto er mee af.
Nu gebruik ik ze voor uitwrijven wax.
Heb trouwens de witte eerst gewassen in machine.
Zojuist witte maar bijbesteld, dan komt het weer goed.
Beter 1 doek teveel dan een halve te weinig toch.
Het hoort niet bij het topic maar ook een suède micro doekje bijbesteld omdat ik op het forum las dat dat goed werkte op die zwart blinkende onderdelen in de auto, die ozo gevoelig zijn voor krasjes.
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden, sorry voor foutje maar ben nog beginneling zal ik maar zeggen.
Nu gaan we ons ff neerleggen, bezig geweest van ongeveer half 11 tot half 4, en dat alleen voor de buitenkant.
Maar dan heb je ook wat. Staat nu te glimmen als weet ik wat.
 
Ik heb zo'n 10 jaar dezelfde witte Monello droogdoek als @Corsablok gebruikt, zonder problemen. Later had ik een doekenpakket gekocht waarook de kleine Piazza versie in zat, die had ik er wel 1 bij voor plekjes waar een grote doek lastig is (denk bijvoorbeeld aan deurgrepen en dergelijke). De truc bij het gebruik va droogdoeken is wel dat je allereerst de auto met een open slang 'droogspoelt', en dat je vervolgens begint met de verticale vlakken (zoals de zijkanten) te drogen en de liggende vlakken als laatste (dan krijgt het water daar meer tijd om weg te lopen).

Verder is het van belang dat je bij het wassen van je doeken geen wasverzachter gebruikt (wasverzachter gaat ten koste van de opname capaciteit van de doeken), en bij voorkeur een microvezelwasmiddel. Pas na 2-3 keer wasbeurten heeft een droogdoek zijn maximale droogcapaciteit bereikt.
 
Thanks, het zal ook zeker goedkomen. Daar ga ik vanuit.
Eerst zijkanten dan bijv dak, maar dan loopt het water toch weer van het dak via ramen over de deuren.
Met open slang dat wist ik, ik doe dat niet, waarom niet weet ik zelf niet. Zal dat de volgende keer toch eens doen.
Heb wel met heel veel water met de sproeier gespoeld zodat er geen shampoo meer op zit.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Als het goed is heb je vanaf het dak kieren of gootjes om het water af te voeren (bij mijn auto zit dat bijvoorbeeld onder de dakrails), dan dus vanaf dat gootje naar beneden toe droogmaken, dan heb je geen last dat het water van het dak over de zijkant wegloopt. Bovendien als je auto voorzien is van een beschermlaag (wax, sealant of coating) dan blijft er al niet meer zoveel water op liggen en zeker niet als je op de juiste manier de 'open slang' gebruikt.
 
Ik vind de Senza Aqua van Monello ook tegenvallen als je de Silk Dryer XL gewend bent. Je kan met de Senza Aqua niet echt draperen, alleen maar droogdeppen want die zuigt echt tegen de lak aan. De Silk Dryer XL en zijn kleine broer droogt echt veel beter en kan je op alle manieren gebruiken om te drogen. Voor ruiten draai ik hem om en gebruik ik de gladde kant.

Btw: de Senza Aqua eerst wassen...anders heb je allemaal stof dat nog van de doek loskomt en blijft plakken aan de ruiten enzo...
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Als het goed is heb je vanaf het dak kieren of gootjes om het water af te voeren (bij mijn auto zit dat bijvoorbeeld onder de dakrails), dan dus vanaf dat gootje naar beneden toe droogmaken, dan heb je geen last dat het water van het dak over de zijkant wegloopt. Bovendien als je auto voorzien is van een beschermlaag (wax, sealant of coating) dan blijft er al niet meer zoveel water op liggen en zeker niet als je op de juiste manier de 'open slang' gebruikt.
Wat bedoel je met 'open slang'?