Het is alweer een tijdje geleden is dat ik iets op heb geschreven van een uitgevoerde detail. Niet dat ik stil gezeten heb eigenlijk, in tegendeel zelfs. Meestal ben ik zo druk bezig dat ik altijd achteraf pas denk om foto's te gaan maken. Het betreft een Golf 6 GTI met aardig wat leuke opties zoals, DSG, automatisch inparkeren, instelbare schokdempers, en 270PK vanuit ABT. Auto bij aankomst:
Zelfs de honden haren waren meegebracht.
Ik heb met de berijder afgesproken om een 2-stap detail te doen. Dit omdat de auto niet lang gemist kon worden. De auto zat aardig vol swirls en hologrammen van de lokale rotarydokter. Zaterdag ochtend om 7 uur begonnen met wassen. Ik doe dit liever al op Vrijdagavond maar door de veel te warme motor die ook gedaan moet worden dit Zaterdag ochtend gedaan.
WASSEN:
• Autobrite foamlance 1L
• ValetPro snow foam combo 2
• 3 emmers incl Gritguards
• Microfiber Madness wash pad
• DodoJuice BTBM
• EZ-detail brush klein en groot voor velgen
• Diverse detail borstels voor rubbers, grill en sponningen.
• Carpro Iron-X lak en velgen • Carpro Tar-X lak en velgen
• CG All Clean+ (APC) 1:10 rubbers, sponningen en wielkasten
• CG All Clean+ (APC) 1:5 banden
Auto Ingespoten met Iron-X voor het wassen maar na foamen om zo de metaal deeltjes af te voeren voor het wassen.
KLEIEN:
• Kwazar duel action sprayer 1L
• Poorboys S&W 1:1
• Autofinesse Claybar
Dit was de ergste vervuiling die ik tegenkwam. Onderkant deuren en dorpels.
DROGEN:
• Monello - Senza Acqua towel
• Metropolitan - Air Force Blaster Sidekick
De staat van de lak na kleien. Hologrammen
Swirls
Toen de staat van de lak opgemeten. Aan de hologrammen wat het bewijs al dat die ergens anders is geweest. Het varieerde een beetje van 110 tot 130micron. Op rechts achter na, een uitschieter van 218micron.
Aangezien ik eigenlijk altijd met rechts achter scherm begin een testspot te maken dit nu niet gedaan vanwege waarschijnlijk zachtere lak en dus doorgeschoven naar de rechts achter deur. Na 2 testspot kwam ik uit met de rotary met oranje Hex pad en IP2100. Daarna gefinished met de Flex D/A zwarte finish pad en SF4000.
POLIJSTEN:
• Diverse 3M tape
• Rotary DodoJuice Spin Docter 2
• Flex XC 3401 VRG D/A
• CG Hex-Logic oranje (LC) 5,5" en 4"
• LakeCountry CCS zwart (finish) 6,5" en 4"
• Menzerna IP2100 • Menzerna SF4000
• Diverse MF doeken
Even een foto van tijdens:
Na polijsten voor de LSP:
Afgewerkt met Swissvax cleaner fluid regular en Shield.
• Al het kunststof behandelt met Autofinesse Dressle.
• Glas gepolijst met Carpro glass polish en gesealt met Flybuy30.
• Uitlaatjes gepolijst met Menzerna Polishing cream en staalwol #0000
•Velgen voorbehandelt met Swissvax cleaner fluid en afgewerkt met Autobahn.
• Banden gevoed met Swissvax Pneu.
• Dak in de Gyeon Wetcoat.
INTERIEUR:
• Stofzuiger
• DodoJuice Clearly Menthol glass cleaner
• CG Allclean+ 1:20 • Autofinesse Dressle
• Diverse borstels en MF doeken
Motorruimte gedaan met Autoglym engine cleaner en daarna behandelt met Vinyl and rubber care.
Vooraf:
Na:
En hier de rest van de auto:
Dit alles heb ik er 17 uur over gedaan. De eigenaar heeft belooft de auto te wassen met de juiste spullen en het 3 emmersysteem.
Zelfs de honden haren waren meegebracht.
Ik heb met de berijder afgesproken om een 2-stap detail te doen. Dit omdat de auto niet lang gemist kon worden. De auto zat aardig vol swirls en hologrammen van de lokale rotarydokter. Zaterdag ochtend om 7 uur begonnen met wassen. Ik doe dit liever al op Vrijdagavond maar door de veel te warme motor die ook gedaan moet worden dit Zaterdag ochtend gedaan.
WASSEN:
• Autobrite foamlance 1L
• ValetPro snow foam combo 2
• 3 emmers incl Gritguards
• Microfiber Madness wash pad
• DodoJuice BTBM
• EZ-detail brush klein en groot voor velgen
• Diverse detail borstels voor rubbers, grill en sponningen.
• Carpro Iron-X lak en velgen • Carpro Tar-X lak en velgen
• CG All Clean+ (APC) 1:10 rubbers, sponningen en wielkasten
• CG All Clean+ (APC) 1:5 banden
Auto Ingespoten met Iron-X voor het wassen maar na foamen om zo de metaal deeltjes af te voeren voor het wassen.
KLEIEN:
• Kwazar duel action sprayer 1L
• Poorboys S&W 1:1
• Autofinesse Claybar
Dit was de ergste vervuiling die ik tegenkwam. Onderkant deuren en dorpels.
DROGEN:
• Monello - Senza Acqua towel
• Metropolitan - Air Force Blaster Sidekick
De staat van de lak na kleien. Hologrammen
Toen de staat van de lak opgemeten. Aan de hologrammen wat het bewijs al dat die ergens anders is geweest. Het varieerde een beetje van 110 tot 130micron. Op rechts achter na, een uitschieter van 218micron.
Aangezien ik eigenlijk altijd met rechts achter scherm begin een testspot te maken dit nu niet gedaan vanwege waarschijnlijk zachtere lak en dus doorgeschoven naar de rechts achter deur. Na 2 testspot kwam ik uit met de rotary met oranje Hex pad en IP2100. Daarna gefinished met de Flex D/A zwarte finish pad en SF4000.
POLIJSTEN:
• Diverse 3M tape
• Rotary DodoJuice Spin Docter 2
• Flex XC 3401 VRG D/A
• CG Hex-Logic oranje (LC) 5,5" en 4"
• LakeCountry CCS zwart (finish) 6,5" en 4"
• Menzerna IP2100 • Menzerna SF4000
• Diverse MF doeken
Even een foto van tijdens:
Na polijsten voor de LSP:
Afgewerkt met Swissvax cleaner fluid regular en Shield.
• Al het kunststof behandelt met Autofinesse Dressle.
• Glas gepolijst met Carpro glass polish en gesealt met Flybuy30.
• Uitlaatjes gepolijst met Menzerna Polishing cream en staalwol #0000
•Velgen voorbehandelt met Swissvax cleaner fluid en afgewerkt met Autobahn.
• Banden gevoed met Swissvax Pneu.
• Dak in de Gyeon Wetcoat.
INTERIEUR:
• Stofzuiger
• DodoJuice Clearly Menthol glass cleaner
• CG Allclean+ 1:20 • Autofinesse Dressle
• Diverse borstels en MF doeken
Motorruimte gedaan met Autoglym engine cleaner en daarna behandelt met Vinyl and rubber care.
Vooraf:
Na:
En hier de rest van de auto:
Dit alles heb ik er 17 uur over gedaan. De eigenaar heeft belooft de auto te wassen met de juiste spullen en het 3 emmersysteem.