• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaringen met de Vacmaster VK1323PFR 03

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
666
135
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
Ik had op Facebook een filmpje gezien van de

Vacmaster VK1323PFR 03​

Waarom is deze zo goedkoop? Vacmaster is toch een tamelijk bekend merk? En zou de veel duurdere Numatic George zo een groot verschil maken? De Vacmaster heeft wel een paar handige functies die de George niet heeft zoals afstandsbediening voor sproeien/zuigen op de slang zodat je niet uit de auto moet om te switchen.

Ik vind het er zeer goed uitzien, maar ik kan niet begrijpen waarom hij zo relatief goedkoop is met een prijs van amper 187,95€.

Als ik de specs bekijk heeft ie 1300 W vermogen, en ik weet niet of dat nog verkocht mag worden in de EU. Gewone stofzuigers mogen in elk geval niet meer dan 1000 Watt aan vermogen trekken (voor nieuwe verkochte apparaten binnen de EU). Als dit ook voor extractors geldt, mag deze dus niet meer legaal in de EU verkocht worden, en dan is het logisch dat ie goedkoop is (mag immers niet meer legaal verkocht worden)

Als ik de vacmaster opzoek vind ik deze toch erg (goedkoop) plasticerig er uit zien, ook zijn de koppelingen gewoon uit plastic en zijn deze bij de Numatic uit metaal.
Numatic ziet er toch wat degelijker uit, mijn persoonlijke mening, wat volgens mij dan ook het prijsverschil/kwaliteit verklaart.