Klopt. Ik heb beide. Eerlijk, koop de Ferm. Voor dat geld kun je voor sporadisch gebruik niet misgrijpen.
Het voordeel van de Bissel is dat hij klein en compact is. Hij kost ook niet de wereld en is regelmatig in de aanbieding voor serieus lage bedragen. Je pakt hem er even snel bij als je een vlek op de bank of in je interieur hebt. Wat nu ook voornamelijk zijn bestemming is in ons huishouden.
Het ding voelt ook stevig en doordacht. Kwaliteit is gewoon goed.
Nadelen, zuigkracht is wat beperkt.
De slang is te kort om echt lekker te werken. Dit heeft bij mij geresulteerd in een gescheurde slang vanwege de vele ongelukkige hoeken waarin je werkt met het ding. De service van Bissel was overigens extreem goed, bijna zo goed als die van Carclean. Ik had de Bissel binnen 5 dagen gerepareerd retour.
De tanks op de Bissel zijn ook aan de kleine kant. 4x vullen en legen op een interieur is heel normaal bij een stevige reiniging.
En koop de pro, niet de pro heat. De pro heat heeft maar de helft van de zuigkracht en komt tekort.
Hij maakt heel veel geluid.
De Ferm.
Voordelen, Prijs. Spotgoedkoop.
Grote tanks waarmee je lekker door kunt werken.
Betere zuigkracht dan de Bissel. De bekleding heeft echt minder tijd nodig om na te drogen en je werkt sneller.
Nadelen, ook deze machine maakt veel geluid.
Kwaliteit, alles voelt wat goedkoper dan bij de bissel. Het is functioneel en werkt prima, maar net even een ander segment dan een Bissel. De George zit daar weer boven.
Hij is groot. Je pakt hem er minder snel even bij en hebt meer ruimte nodig om hem op te slaan.
Ik gebruik voor interieurs op dit moment vooral de Ferm. Als ik er meer ga doen, ga ik waarschijnlijk wel eens kijken of een George interessant voor me is. Voor nu is de Ferm meer dan prima.
Gemakkelijk, grondig en snel je tapijt reinigen met de Ferm tapijtreiniger.
shop.action.com