• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte hoogglans Verf spetters op rode lak :(

Robin1985

Detailing trainee
15 jun 2014
8
22
38
Hallo

mijn auto heeft in de buurt van onze eigen verfwerkzaamheden gestaan. Het zou ook wegenverf kunnen zijn...
Omdat wij laats geschilderd hebben, ga ik ervan uit dat dit hoogglans verf is.

Mijn auto is een dik jaar geleden opnieuw rood gespoten.
Ik ben ook bang dat er door polijsten een blanke lak laag verdwijnt en en dat hij daardoor weer sneller verkleurd.
Thinner wasbenzine durf ik niet te testen. En met autoshampoo gaat het ook niet af.

Ik ben hier op het forum terecht gekomen. En gelezen dat men soortgelijke problemen oplost met kleien.

Vandaag heb ik eens probeert met Meguiar's Quik Clay kit. Als ik 2-3 min op een puntje kleien doe verdwijnt het.
Over de halve motorkap heb ik een dik uur gedaan en nog niet alles weg. Met dit spul is het teveel werk of eigenlijk niet te doen.

Nu heb ik net hier op de site Poorboys Elastic Clay bestelt en hoop dat ik dat hiermee makkelijker weg krijg.

Ik hoop dat de klei geen hazing achterlaat zodat ik niet hoef te polijsten.

Mijn hele auto zit onder de spikkeltjes :(

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Of je neemt de tijd, of je neemt een grovere klei En van polijsten wordt hij alleen maar mooier Geen angst voor de blanke lak, die kan er tegen Kijk even of een forumlid in de buurt je wil helpen
 
Zuid Limburg :)
Ja het is echt hardnekkige verf.
Volgens hier zou Poorboys bij de medium klei soorten horen en de Meguiar's zou uitermate mild zijn.
Geduld genoeg maar als ik door was gegaan zat ik nu nog steeds te kleien :p
Hopen dat de nieuwe klei snel binnen is.
Bedankt voor de reacties alvast.
 
Bedankt voor info. Ik ga eerst maar eens proberen met de klei die ik al besteld heb.
Als dat lukt bestel ik Dodo Juice - Lime Prime pre-wax cleanser en Orange Crush wax panel pot.

Klopt het dat ik met Lime Prime polijsten & voeden doe?
Dus 2 stappen in 1 :)

Deze wou ik inwerken met een oranje handpad en nabehandelen met een witte handpad.
Volgens handmatig stappenplan.
Alleen snap ik niet wat met nabehandelen bedoeld word.

Moet ik met de witte handpad de Lime Prime afnemen of is die bedoeld voor een tweede keer inwerken?
 
Klopt, Lime Prime is een cleaner glaze, dus polijsten/reinigen en voeden in 1.

Ik zou Lime Prime alleen op de witte pad doen en de oranje overslaan. Met nabehandelen wordt meestal bedoeld een zachtere pad gebruiken en de behandeling herhalen voor een beter resultaat.
 
Zelf ook ooit een dergelijke situatie meegemaakt en heb de witte verf verwijderd met nagellak remover ZONDER ACETON op een make-up padje, omdat zelfs na kleien en polijsten er hardnekkige verfspetters bleven zitten. De auto in kwestie zat er van boven tot onder van voor naar achter helemaal onder. Probeer het altijd eerst op een stukje waar je het niet kunt zien.
 
Ook een keer meegemaakt en toen kreeg ik bij een automaterialenzaal acrysol mee en daarmee kreeg ik de spetters eraf.uieindelijk liggen ze op de lak dus ik zou ook 1 polijstronde inlassen .
 
Ik heb met poolboys std. klei alles weggekregen zonder kleisporen. Maar helaas kort erna een ongeluk gehad.... Hij is weer bijna terug van de spuiter. Dan kan ik eindelijk weer wassen ;) Van mij mag op deze tread een slotje erop @forummoderator Bedankt voor de reacties !!!