• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte kringen in parafaan onder voorruit

ptie

Detailing addict
27 nov 2010
33
65
Hallo allen,

Zojuist heb ik mij voorgesteld: Peter stelt zich voor
Dus nu "mag" ik uitgebreid vragen stellen ;)

Onder de voorruit / ruitenwissers zit een stuk kunststof over de hele breedte van de auto, ik neem aan ervoor bedoeld dat water makkelijk weg kan lopen. Nu blijft hier op punten soms ook een heel klein beetje water in staan. De vorige eigenaar heeft hier denk ik nooit zo veel aandacht aan besteed, met als gevolg dat er witte kringen in het kunststof zijn ontstaan.

Nu heb ik zelf de volgende producten geprobeerd:
Poorboys World Trim Restorer
Poorboys World Natural Look Dressing

Helaas krijg ik hiermee de kringen niet weg.

Zijn er andere mogelijkheden om het kunststof te reinigen?

Geen idee of het gaat helpen maar: reinigen met APC en/of Action wonderspons zijn alvast 2 dingen die je kan proberen. En daarna pas de trimrestorer aanbrengen.

Foto doet wonderen, kunnen we beter inschatten wat het wit is.
Kan residue zijn (iets dat achter is gebleven) of verdroging van de kunststof zelf
De eerste kan je proberen te verminderen / verwijderen
De tweede wordt lastiger, kijken of de producten het verdoezelen / herstellen.

Hans

peerlancia zei:
Zijn het waterkringen(kalk)?

RedCat zei:
Foto doet wonderen, kunnen we beter inschatten wat het wit is.
Kan residue zijn (iets dat achter is gebleven) of verdroging van de kunststof zelf
De eerste kan je proberen te verminderen / verwijderen
De tweede wordt lastiger, kijken of de producten het verdoezelen / herstellen.

Hans

Ik heb geen foto, maar ben er vrij zeker van dat dit waterkringen zijn. Hard ingebakken dan.
Ik heb dus al Trim Restorer en Natural Look Dressing gebruikt, maar dit helpt niet. Misschien dat de Trim Restorer het hooguit even tijdelijk verdoezeld.

Ik zou eerst APC gebruiken.

Nu ga je met middelen die bedoeld zijn om te voeden proberen iets te verwijderen.

APC is bedoeld om oa vuil los te weken. Met APC ga je die veel makkelijker verwijderen, daarna ga je het met de bovenstaande 2 producten weer voeden.
Mocht je niet in het bezit zijn van APC en dit wel willen proberen moet je het maar even laten weten (Harderwijk - Amersfoort is niet zover) en hier staat nog APC genoeg ;)

Groetjes Wilma

Bijna zeker van dat je het opgelost krijgt zoals hierboven genoemd staat,
Apc in sterke verhouding 1:4 ofzo en dan die melamine sponsjes, daarmee trek je echt alles uit je plastic, hierna ziet het er pas echt verwaarloosd uit, dan terug voeden met trim restrorer

Het klinkt misschien stom, maar op de parafaan van m'n pa's hyundai getz zaten ook kalkvlekken. Deze heb ik heel makkelijk verwijdert met een beetje schoonmaak azijn. Azijn heeft de eigenschap kalk op te lossen. Daarna behandeld met PB Trim restorer en hij was weer keurig netjes.