• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte laag op velgen

JenteQ

Detailing trainee
30 dec 2020
30
40
Hey mede-forumleden, ik heb onderstaand setje velgen op het oog, het betreft originele audi rotorvelgen. Ik heb de velgen nog niet met eigen ogen gezien maar kreeg deze foto's doorgestuurd. Er zit een witte waa op de velgen, het lijkt er niet op dat het blanke lak is die loslaat, zou dit verwijderbaar zijn met een of ander product of door te polijsten? Mogen deze velgen uberhaupt gepolijst worden aangezien ze een soort 'matte' uitstraling hebben. Er is hier vast wel iemand die deze velgen heeft of gedetaild heeft en me hier meer over kan vertellen. Alvast bedankt voor de hulp!
Rotor velgen aangetast.jpg
Rotor velgen aangetast 2.jpg
 
De aanslag op de matte delen zal terug komen, heb al tig rotors door mn handen gehad en ook getest met pp van pb. Het zal aan het begin verbetering geven, maar na een paar uurtjes zul je zien dat het lastig is om perfect te herstellen. Groot deel word origineel mat geleverd dus polijsten is dan een no go ;) als je pietje precies bent dan weet je bij deze wat je te wachten staat, verblind je dus niet op de test die je daar ter plekke doet :)
 
Daar was ik al bang voor @tamer bedankt dat je me ervoor waarschuwt, hier heb ik echt wat aan! Het zou natuurlijk erg jammer zijn mocht het terplekke oplossen en thuis weer tevoorschijn komen en ik wil de originele look niet verpesten door ze polijsten. Ik zal ze wellicht links moeten laten liggen, ik hou ze nog steeds in het achterhoofd, maar op zoek naar een ander setje dus.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
De aanslag op de matte delen zal terug komen, heb al tig rotors door mn handen gehad en ook getest met pp van pb. Het zal aan het begin verbetering geven, maar na een paar uurtjes zul je zien dat het lastig is om perfect te herstellen. Groot deel word origineel mat geleverd dus polijsten is dan een no go ;) als je pietje precies bent dan weet je bij deze wat je te wachten staat, verblind je dus niet op de test die je daar ter plekke doet :)
Dan weet jij ook vast wat het precies is, wat het veroorzaakt heeft?
 
De prijs is zeker gunstig, vandaar dat ik dit topic maakte om te kijken of er op een relatief simpele manier iets aan gedaan kon worden, maar herspuiten zijn ze zeker niet waard. Dat kost me wat teveel en er moeten nog 2 banden vervangen worden en die 19'ers zijn ook al niet goedkoop :p
Er is geen haast bij dus ik kijk op mijn gemak verder.